logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۰۴۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

استان زنجان در مرز هشدار جدی کرونا است

استان-زنجان-در-مرز-هشدار-جدی-کرونا-است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با تاکید براینکه براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی شرایط شیوع کرونا در استان بسیار حساس شده است گفت: استان زنجان در مرز هشدار جدی کرونا است.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی امروز در جلسه ستاد کرونا استان با بیان اینکه استان زنجان در مرز هشدار جدی شیوع کرونا قرار دارد اظهار کرد: مردم و مدیران استان و تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی استان باید در آماده باش کامل در پیشگیری از کرونا باشند و از طرفی باید تمامی امکانات و نیروی انسانی برای پیشگیری و آگاهی بخشی از شیوع کرونا بکار گرفته شود.

وی تصریح کرد: تمامی بضاعت استان باید برای پیشگیری از شیوع کرونا بکار گرفته شود و تمامی افراد مراکز ارائه خدمات مکلف هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با کسانیکه پروتکل‌های اعلامی را رعایت نکنند به جد باید برخورد شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه اگر دستگاهی پروتکل‌ها را رعایت نکند با مدیر آن برخورد می‌شود افزود: محدودیت و ممنوعیت‌های ابلاغی باید به صورت دقیق اجرا شود.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی نمی‌تواند کم‌کاری خود را توجیه کند ادامه داد: سازمان صمت نیز باید به روسای اتحادیه‌ها تاکید کند که اصناف رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مرادی با اشاره به اینکه دوره مماشات گذشت، یادآور شد: وضعیت نارنجی مشخص است و هیچ تفسیر و توصیف و مماشاتی نداریم محدودیت‌ها از امروز باید به جد اعمال شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز برای مقابله با کرونا اقدامی نکنیم در آینده نه چندان دور با مشکل جدی مواجه خواهیم شد بیان کرد: وضعیت فعلی شیوع کرونا زیبنده استان زنجان نیست و باید اقدامات مقابله‌ای جدی در  استان انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مبادی ورودی زنجان را به جد کنترل کرده و خودروی رانندگان متخلف را به پارکینگ هدایت کند تاکید کرد: نیروی انتظامی از ابتدای شیوع کرونا همکاری بسیار خوبی داشته است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با واحدهای صنفی و خدماتی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند گفت: در صورت بی‌توجهی صنفی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق مراجع قضایی برخورد صورت می گیرد.

مرادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارت استان تاکید کرد و ادامه داد: کمیته بازرسی فعال شده تا ادارات را رصد کنند چرا که باید در همه ادارت پروتکل‌ها به جد رعایت شود.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به تامین اعتبار برای مراکز درمانی به منظور تجهیز مراکز درمانی اقدام کند افزود: همه دستگاه‌ها باید برای مقابله با شیوع کرنا آماده باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه برگزاری هر گونه تجمع در استان زنجان ممنوع است اظهار داشت: سازمان صمت استان باید نسبت به تامین کپسول اکسیژن بیمارستانها اقدام کند و باید تامین اکسیژن بیمارستان‌های استان زنجان در اولویت باشد.

وی با تاکید براینکه با بیان اینکه نسبت به راه اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان اقدام شود گفت: از امروز تمام تالارهای پذیرایی تعطیل خواهد شد و تمام غذاخوری‌ها باید برون‌بر باشد.

محمدرضا صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه وضعیت فوق العاده اعلام کردیم و ابراز کرد: در شرایط فعلی پیش‌بینی می‌کنیم پرسنل هم گرفتار شوند که در این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: سعی داریم از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه نیروی انتظامي استفاده کنیم.

صائینی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که در چند روز آینده زنجان و ابهر نیز شرایط قرمز خواهند داشت خاطر نشان کرد: فعالیت تالارها در این شرایط به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: شرایط بسیار حساس و نگران کننده است و مردم باید موضوع شیوع کرونا را جدی بگیرند چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم ضعیف شده است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر