logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۰۴۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مشکل تعهدات ارزی صادرات موقت تا پایان اردیبهشت ماه برطرف می‌شود

مشکل-تعهدات-ارزی-صادرات-موقت-تا-پایان-اردیبهشت-ماه-برطرف-می‌شود
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی بازرگانی زنجان گفت: بانک مرکزی قول داده مشکل تعهدات ارزی صادرات موقت را تا پایان اردیبهشت ماه برطرف کند.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مطرح شدن موضوع بسته شدن مرز ایران و ترکیه اظهار کرد: مسدود شدن مسیر ایران و ترکیه در بخش مسافری مطرح بوده و حوزه صادرات همچنان در این مسیر فعال است.

وی با تاکید براینکه تا امروز در بحث صادرات کالایی هنوز محدودیتی اعلام نشده است تصریح کرد: مراودات تجاری استان زنجان با ترکیه در حال انجام است و کامیون‌ها حامل کالاهای صادراتی در مرز دو کشور در حال تردد هستند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی بازرگانی زنجان در ادامه با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته در حوزه صادرات محصولات تولیدی استان زنجان جلسات مختلفی برگزار شد بیان کرد: قسمت عمده‌ای از مشکلات در حوزه صادرات مرتفع شده و تنها مشکلی که در حال حاضر در حوزه صادرات وجود دارد مشکل تعهدات ارزی برای واردات موقت است که تا به امروز مرتفع نشده است.

وی با تاکید براینکه تا پایان اردیبهشت ماه بانک مرکزی برای واردات موقت که برای فعالان این حوزه تعهدات ارزی ایجاد کرده فرصت داده تا نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کند افزود: این مشکل تا پایان اردیبهشت ماه برطرف می‌شود.

رنگرونا با بیان اینکه امسال امیدواریم که گشایش‌هایی در حوزه صادراتی کشور و به تبع آن در استان زنجان ایجاد شود اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به حوزه تولید و نامگذاری شعار سال در حمایت از تولید این امید را ایجاد می‌کند که امسال سال خوبی برای حوزه بازرگانی استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده باید با انسجام کامل نسبت به حل مشکلات حوزه تولید اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی بازرگانی زنجان عنوان کرد: اگر همت و عزم جدی در بین مسئولان وجود داشته باشد قطعا شعار سال تحقق پیدا می‌کند و مشکلات حوزه تولید نیز برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال مشکلات جدیدی بر سر راه تولیدکنندگان و صادرکنندگان گذاشته نشود و شاهد رونق تولید و صادرات در کشور باشیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر