logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۰۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

اجرای بخشنامه نحوه حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در شهرهای نارنجی و قرمز

اجرای-بخشنامه-نحوه-حضور-کارکنان-دستگاه‌های-اجرایی-در-شهرهای-نارنجی-و-قرمز
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در خصوص نحوه و شرایط حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار با توجه به تغییر رنگ وضعیت کرونایی برخی شهرستان‌های استان زنجان گفت: نحوه حضور کارکنان طبق بخشنامه‌ای است که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صادر و قبلا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

سمانه شاددل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نحوه حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل خدمت خود قبلاً توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صادر و به تمام دستگاه‌های اجرایی استان نیز ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق این بخشنامه، نحوه حضور کارکنان در دستگاه‌ها بر اساس رنگ‌بندی شهرها خواهد بود.

شاددل افزود: آخرین وضعیت کرونایی و رنگ‌بندی شهرها نیز هر هفته از سوی ستاد کرونا اعلام می‌شود و نحوه حضور کارکنان در دستگاه‌ها نیز در صورت تغییر وضعیت رنگ شهرها تغییر پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور تا اطلاع ثانونی اجرا خواهد شد، گفت: این بخشنامه تا زمان لغو از سوی ستاد کرونا ادامه دارد.

وی در خصوص نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه‌های و سایر مراکز آموزشی خاطرنشان کرد: بخشنامه مذکور فقط در خصوص نحوه حضور و فعالیت کارکنان در دستگاه‌ها بوده و اشاره‌ای به نحوه آموزش نشده است.

شاددل در خصوص کارکنان مبتلا به کرونا و همچنین کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای اظهار داشت: کارکنانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند باید قرنطینه شده و شرایط قرنطینه را رعایت کنند و در خصوص کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای نیز با تدبیر مدیر دستگاه است که مدیران باید بخشنامه را با آن موضوع تطبیق داده و مد نظر قرار دهند.

معاون استاندار زنجان در خصوص واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های اجرایی گفت: اولویت‌های واکسیناسیون را ستاد ملی کرونا مشخص می‌کند و در این خصوص چیزی نمی‌توانیم گفت.

به گزارش موج رسا؛ در بخشنامه نحوه فعاليت دستگاه‌هاي اجرايي که از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده، آمده است که به منظور كاهش ترددهاي شهروندان و كاركنان دولت در شرايط هشدار، وضعيت حضور كاركنان و فعاليت ادارات در هر يك از وضعيت‌هاي اعلامي از سوي قرارگاه عملياتي ستاد ملي مديريت كرونا در ادارات شهرها به شرح زير خواهد بود:

در وضعيت زرد، كاركنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروري و دستگاه‌هاي مرتبط با ماموريت‌هاي اساسي و مديريت شهري با ۱۰۰ درصد ظرفيت در محل كار، حاضر خواهند شد. در ساير ادارات شهر، ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) كاركنان انجام خواهد شد.

در وضعيت نارنجي، ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروري و دستگاه‌هاي مرتبط با ماموريت‌هاي اساسي و مديريت شهري مي‌توانند با تشخيص بالاترين مقام مسئول (در سطح ملي يا استان) نسبت به كاهش حضور تا ۳‏/۱ (يك سوم) كاركنان خود اقدام كنند. در ساير ادارات شهر، ارائه خدمات با حضور۵۰% (پنجاه درصد) كاركنان انجام خواهد شد.

در وضعيت قرمز، دستگاه‌هاي ارائه‌دهنده خدمات ضروري و دستگاه‌هاي مرتبط با ماموريت‌هاي اساسي و مديريت شهري مي‌توانند با تشخيص بالاترين مقام مسئول (در سطح ملي يا استان) نسبت به كاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) كاركنان خود اقدام نمايند، مشروط بر آنكه خللي در ارائه خدمات ضروري به وجود نيايد. در ساير ادارات شهر، ارائه خدمات با حضور حداكثر ۳‏/۱ (يك سوم) كاركنان انجام خواهد شد. كليه مراكز آموزشي (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...) به طور كامل، تعطيل و صرفاً كاركناني كه حضور آنان براي حفاظت فيزيكي و حفاظت تاسيسات و سامانه‌هاي الكترونيكي، ضروري باشد در محل كار خود حضور خواهند يافت.

طبق اعلام آخرین وضعیت کرونایی استان؛ شهرستان‌های زنجان و ابهر در وضعیت نارنجی، خرمدره در وضعیت قرمز، ماهنشان در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر