logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۰۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در استان زنجان/ تامین سموم مورد نیاز کشاورزان

آغاز-مبارزه-با-آفت-سن-گندم-در-استان-زنجان-تامین-سموم-مورد-نیاز-کشاورزان-
مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به آغاز مبارزه با سن گندم در استان زنجان گفت: ریزش سن گندم در برخی از مناطق اتفاق افتاده بنابراین مبارزه با این آفت در استان باید آغاز شود.

نبی‌الله بختکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت سموم کشاورزی در استان برای مبارزه با آفت اظهار کرد: قیمت سموم کشاورزی 4 تا 5 برابر شده اما به لحاظ موجودی مشکلی در استان وجود ندارد و سموم به اندازه کافی در بازار وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول مبارزه با سن گندم و سایر آفت‌ها مشکلی از لحاظ سموم در استان نداریم و مکاتبات لازم نیز در حال انجام است تا در آینده نیز مشکلاتی در استان از لحاظ سموم نداشته باشیم.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه در استان های گرمسیری نیز مبارزات با آفت‌ها آغاز شده که تا امروز مشکلی نداشتند و امیدواریم که در استان زنجان نیز مشکل خاصی نداشته باشیم یادآور شد: در این راستا یک مقدار نگرانی وجود دارد اما سازمان حفظ نباتات در سطح کشور پیگیر این موضوع است.

وی افزود: کشاورزان حتما به این موضوع توجه داشته باشند که اقدامات لازم برای مبارزه با آفت‌ها به ویژه سن گندم را مد نظر داشته باشند تا خسارت زیادی در مزارع نداشته باشند.

بختکی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات کشور در تلاش است ارز یارانه برای کشاورزان جهت تامین سموم تامین کند تا هزینه‌های سموم برای کشاورزان کمتر شود ادامه داد: تا به امروز این موضوع محقق نشده اما پیگیری‌ها در این راستا انجام می‌شود که در صورت تحقق کشاورزان زنجانی نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی در مورد مبارزه با سن گندم در استان زنجان بیان کرد: سم مورد نیاز برای آغاز مبارزه با سن گندم موجود است و امیدواریم که برای ادامه مبارزه با آن سم مورد نیاز تامین شود.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان افزود: امیدواریم آفت سن گندم امسال کم باشد و به موقع مزارعی که افت دارند نیز شناسایی شود تا هزینه‌های مبارزه با این آفت کمتر باشد.

وی ابراز کرد: ریزش آفت سن گندم در برخی از مزارع استان زنجان اتفاق افتاده و ریزش‌های بعدی در سایر مناطق ممکن است تا 20 فروردین ماه اتفاق بیفتد.

بختکی خاطر نشان کرد: نهایتا تا پایان فروردین ماه باید میارزه با آفت مادر سن گندم آغاز شود.//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر