logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۰۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سخنگوی کمیسیون کشاورزی:

مسئولان نسبت به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان طارم غفلت کرده‌اند/ استقرار صنایع تبدیلی نیاز اساسی این شهرستان است

مسئولان-نسبت-به-ظرفیت‌های-کشاورزی-شهرستان-طارم-غفلت-کرده‌اند-استقرار-صنایع-تبدیلی-نیاز-اساسی-این-شهرستان-است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید انواع محصولات کشاورزی در طارم گفت: مسئولان نسبت به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان طارم غفلت کرده‌اند.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه طارم یکی از مناطق ویژه کشور در بحث اکو توریسم و کشاورزی است، اظهار کرد: این شهرستان با توجه به محدودیت مکانی اما از ویژگی‌های انحصاری و خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه طارم در ارتفاع حدود ۴۰۰ متر تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد، افزود: در این منطقه کوچک از گرمسیری‌ترین محصولات زراعی و باغی تا سردسیری‌ترین محصولات زراعی و باغی دیده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی بیان کرد: طارم یک ظرفیتی برای تمام دانشمندان، متخصصین و دانشجویان رشته کشاورزی است تا در مسیری به طول حدود حداکثر ۵۰ کیلومتر همه محصولات گرمسیری و سردسیری ایران را در  آن منطقه کوچک ببینند و برای تحقیقات خود از این منطقه بهره بجویند.

وی با بیان اینکه از بهترین برنج کشور تا خرما را می‌توان در طارم دید، خاطرنشان کرد: شهرستان طارم تقریبا نصف زیتون کشور را تولید می‌کند و محصولاتی از جمله فندق و پسته را می‌توان در این شهرستان دید.

وقف‌چی با اشاره به لزوم توجه مسئولان به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: سرانه تولید محصولات کشاورزی طارم بیش از ۱۰ تن است که این ظرفیت در هیج  جای کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مسئولان استانی باید توجه ویژه‌ای به شهرستان طارم داشته باشند، عنوان کرد: فرآوری محصولات کشاورزی باید در این شهرستان توسعه یابد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه فروش محصولات کشاورزی شهرستان طارم پیش می‌آید، اظهار داشت: علی رقم هشدارهایی که سال گذشته در مورد خرید گوجه فرنگی و خرید آن داده شد اما متاسفانه اقدام خاصی انجام نشد.

وی افزود: رئیس سازمان  جهاد کشاورزی استان زنجان از ورود یک سرمایه‌گذار به استان در مورد خرید گوجه فرنگی استان خبر داده‌اند که  امیدواریم در فرصت باقی‌مانده اقدامات لازم انجام شود تا کشاورزان متحمل ضرر و زیان نشوند.

وقف‌چی در مورد مشکلات به وجود آمده برای سیب‌زمینی کاران نیز گفت: امیدواریم در بحث استقرار صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی اقداماتی انجام شود که تا به امروز متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر