logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۰۴۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

استان زنجان با افزایش قیمت مرغ به استانهای متخلف پیوست/ مسئولان استانی از جیب مردم مایه می‌گذارند

استان-زنجان-با-افزایش-قیمت-مرغ-به-استانهای-متخلف-پیوست-مسئولان-استانی-از-جیب-مردم-مایه-می‌گذارند
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید براینکه افزایش قیمت مرغ تخلف محسوب می‌شود گفت: استان زنجان با افزایش قیمت مرغ به استانهای متخلف پیوست.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه قیمت مرغ در استان زنجان برخلاف قیمت تنظیم بازار به ۲۳ هزار تومان افزایش یافت اظهار کرد: روز گذشته جلسه ویژه تنظیم بازار در زنجان بدون دعوت و حضور انجمن حقوق مصرف کنندگان استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه انجمن همیشه در جلسات تنظیم بازار از حقوق مردم دفاع می‌کند که این موضوع برای مسئولان استانی خوشایند نیست تصریح کرد: رئیس جمهور نیز اعلام کرد که برای کنترل بازار می‌توانید قطعه بندی مرغ را متوقف کنید که در استان زنجان برخلاف این موضوع عمل شد.

امیری با تاکید براینکه اگر قطعه مرغ در زنجان متوقف می‌شد مرغ به وفور در زنجان وجود داشت بیان کرد: قطعه بندی جوجه در زنجان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافته بود که با ورود انجمن به ۴۰ هزار تومان کاهش یافت پس این موضوع نشان می‌دهد امکان کاهش قیمت وجود دارد اگر نظارتی در کار باشد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از شرکت‌ها را برای انجمن ممنوع کرده و گفتند که انجمن تنها می‌تواند تخلفات شرکت‌ها را گزارش دهد یادآور شد: این تخلفات در قیمت گوشت قرمز هم وجود دارد و قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز که ۱۲۶ تومان است توسط شرکت‌های بسته‌بندی به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان بهانه استان زنجان در مورد افزایش قیمت مرغ عدم رعایت قیمت مصوب در سایر استان‌ها است ادامه داد: مسئولان استانی برای کنترل بازار راحترین راه که همان افزایش قیمت بوده را انتخاب می‌کنند و در واقع برای کنترل بازار از جیب مردم مایه می‌گذارند.

وی ابراز کرد: قیمت تولید مرغ با نهاده ۴۲۰۰ تومانی برای مرغداران سود دارد و مشکل بازار مرغ دلیل دیگری دارد که باید برای حل آن اقدام شود.

امیری با تاکید براینکه مدیران برای کنترل بازار مرغ باید به دنبال راه‌های نوآورانه باشند عنوان کرد: عده‌ای از طریق رانت‌ به دنبال رسیدن به خواسته‌های خود هستند.

وی با تاکید براینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به دلیل اعتراضاتی که در جلسه تنظیم بازار نسبت به برخی از مصوبات می‌کند، دعوت نمی‌شود افزود: در استان زنجان هیچ گونه حمایتی از انجمن نمی‌شود و سعی در محدود کردن فعالیت انجمن دارند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید براینکه اگر انجمن پشتیبانی مالی داشته باشد و اعضای آن افزایش یابد حمایت واقعی از حقوق مصرف‌کنندگان اتفاق می‌افتد خاطر نشان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که برای انجمن ایجاد شده حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان عملا اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه هدف مسئولان ضعیف کردن فعالیت انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف کنندگان است اظهار داشت: جلوی منابع مختصری که به انجمن تخصیص داده می‌‌شد نیز گرفته شده است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر