logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۰۴۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی وضعیت خطرناک شیوع کرونا در استان زنجان

پیش‌بینی-وضعیت-خطرناک-شیوع-کرونا-در-استان-زنجان
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر موارد سرپایی و موارد بستری در حال افزایش است و به اوج خود نزدیک شده و در صورت عدم رعایت وضعیت خطرناک خواهد شد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت شهرستان‌های زنجان و ابهر نارنجی، ماهنشان آبی، طارم، ایجرود،سلطانیه،خرمدره و خدابنده زرد است.

وی تصریح کرد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته (مراکز منتخب کووید ۱۹) مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر ۲۴ مرکز ۱۶ ساعته در استان فعال است و اخیرا بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و امید ابهر نیز به این مراکز اضافه شده است.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکید کرد: تزریق واکسن کووید ۱۹ طبق سندملی واکسیناسیون درچهار فاز انجام می‌شود.

صائینی با اشاره به اعمال محدودیت برای روز ۱۳ فروردین ابراز کرد: هرگونه تجمع در بوستانها، تفرجگاهها و پارکها طبق مصوبه ستاد استانی کرونا ممنوع اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به تست‌های انجام شده روزانه در سطح استان گفت: روزانه در سطح استان بیش از ۲۰۰۰تست انجام می‌شود و رهگیری و ایزوله بیمار نیز به سرعت در تمامی مراکز مراقبت انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: گیرایی ویروس جهش یافته به ۱۷۰ درصد رسیده است و گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوانان را گرفتار می‌کند و علایم شدیدی ایجاد می کند و میران مرگ و میر نیز افزایش دارد.

وی بیان کرد: بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی ماژور و ام اس جزو بیماران خاص هستند و طبق برنامه، تزریق واکسن برای این بیماران انجام می‌شود.

صائینی افزود: کل شهرستانهای استان درگیر کرونای انگلیسی هستند و ویروس غالب کرونای انگلیسی بوده و درحال چرخش است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی استفاده درست از ماسک و رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی  بهترین سلاح مبارزه با ویروس کرونا است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر