logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۰۴۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج رسا،

8 حوزه علمیه زنجان به بیماران کرونایی خدمات رسانی می‌کنند

8-حوزه-علمیه-زنجان-به-بیماران-کرونایی-خدمات-رسانی-می‌کنند
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان زنجان از برگزاری مراسم ختم مجازی، ختم قرآن کریم برای اموات و ختم صلوات از سوی طلاب حوزه‌های علمیه در دوران کرونا خبرداد.

سکینه اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حوزه‌های علمیه استان زنجان در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در صحنه حضور داشته و بیشتر برنامه‌ها فرهنگی برپایه این رویداد اجرایی شد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خدیجه کبری و الزهرا در زنجان، فاطمیه ابهر، معصومیه قیدار، الزهرا هیدج، زینب کبری ماهنشان، حضرت معصومه خرم‌دره و موسسه آموزش عالی نورالزهرا زنجان محل‌های فعالیت در زمینه مقابله با بیماری کرونا بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمک به تامین معیشت اقشار کم درآمد و یا خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا از فعالیت‌هایی بود که از ابتدای انتشار بیماری تا کنون توسط حوزه‌های علمیه استان زنجان انجام شده است.

معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان ادامه داد: تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به تامین تبلت و گوشی‌های هوشمند برای دانشجویان بازمانده از تحصیل، تهیه جهیزیه، توزیع گوشت گرم، توزیع نان مهربانی از دیگر فعالیت‌های حوزه‌های علمیه استان زنجان در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بوده است.

اسکندری بیان داشت: باتوجه به تعطیلی کتابخانه‌ها و ضرورت در خانه ماندن پویشی به همین منظور راه‌اندازی شد و یکی از گروه‌های جهادی طرح کتاب امانی را اجرایی کرد.

وی افزود: در این طرح تلاش شد تا فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی انجام شود که این امر با عضویت بیش از ۲۵۰ نفر به همت طلاب جهادی به منظور غنی سازی اوقات فراغت با مطالعه کتب مختلف فراهم شد.

این مسئول تصریح کرد: هشت حوزه علمیه استان زنجان تلاش کردند با راه‌اندازی پویش‌ها و مسابقات مجازی زمینه نشاط روحی و معنوی در خانواده را در سنین مختلف در مناسبت‌های مختلف فراهم کنند.

معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه در این مسابقات جوایزی نیز اهدا شد، ادامه داد: این مسابقات به صورت عمومی و برای خانواده‌های طلاب و غیر طلبه برگزار شد.

اسکندری از برگزاری مراسم ختم مجازی، ختم قرآن کریم برای اموات و ختم صلوات از سوی طلاب حوزه‌های علمیه در دوران کرونا خبرداد و گفت: دوخت ماسک و اهدای بسته‌های بهداشتی نیز در این مدت توسط گروه‌های جهادی انجام شد و در مکان‌ از برگزاری مراسم ختم مجازی، ختم قرآن کریم برای اموات و ختم صلوات از سوی طلاب حوزه‌های علمیه در دوران کرونا های عمومی به صورت رایگان توزیع و احسان شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر