logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۰۳۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت وگو با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

ویژگی‌ها و وظایف منتظران واقعی حضرت مهدی (عج)

ویژگی‌ها-و-وظایف-منتظران-واقعی-حضرت-مهدی-(عج)
کارشناس مسائل مذهبی گفت: منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) دارای ویژگی‌های و وظایفی هستند که باید به این وظایف توجه شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اشاره به ویژگی‌های منتظران واقعی امام زمان (عج)، اظهارداشت: یکی از جلوه‌های ویژه ماه شعبان به عنوان ماه جشن و سرور ائمه اطهار (ع)، میلاد با سعادت حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) است و قرن‌ها منتظر و غمگین و چشم به راه ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه از دیدگاه حضرت محمد (ص) با فضیلترین اعمال امت من انتظار فرج است، ادامه داد: حکومت حضرت مهدی (عج) حکومت جهانی عدل، عدالت، برابری و برادری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در این روایت انتظار فرج به عنوان یک عمل ارائه شده است و منتظر واقعی نباید دست روی دست خود بگذارد که یا به ذکر و دعا اکتفا کند.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: منتظر واقعی کسی است که همه حرکات، سکنات و رفتارش برای انتظار بوده و همانند کسی که خانه خود را برای حضور میهمان آماده می‌کند، برای ظهور حضرت مهدی (عج) نیز میزبان خوبی باشد.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: تا زمانی که خانه دل ما آماده پذیرایی از این میهمان ارجمند نباشد انتظار محقق نمی‌شود چرا که انسان منتظر باید لحظه به لحظه منتظر بوده و هر لحظه خبر فرج امام عصر (عج) را شنید، به ایشان لبیک بگوید.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دلبسته به دنیا و دارای خطا و گناه هستند منتظر واقعی نیستند، منتظران وظایفی دارند که هر کس باید بر اساس ظرفیت خود این وظایف را انجام دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه منتظر واقعی باید در مرحله نخست معرفت و شناخت نسبت به امام زمان خود داشته باشد، افزود: بر اساس روایتی اگر کسی بمیرد در حالی که امام زمان خود را نشناخته به مرگ جاهلیت مرده و کافر از دنیا رفته است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در مرحله نخست شناخت امام زمان (عج) شناخت تاریخی و شناسنامه‌ای است، افزود: متاسفانه محبان، شیعیان و حزب الهی‌ها گاهی از این مسئله غفلت کرده‌ایم تا جاییکه فرزندان ما  مشخصات، نوع پوشش و رفتار برخی هنرمندان و ورزشکاران را تقلید می‌کنند اما در مورد امام زمان غفلت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: شناخت جایگاه امام زمان (عج) به عنوان حجت‌الله ضروری است چرا که بر اساس روایتی اگر زمین لحظه‌ای از حجت خداوند متعال خالی شود، زمین اهلش را فرو برده و از بین می‌برد.

وی گفت: وظیفه دوم به عنوان منتظر واقعی این است که امام زمان خود را دوست داشته و به ایشان محبت کنیم چرا که وقتی امام زمان را به عنوان دوست احساس کردیم به توصیه‌های امام در حد توان گوش فرا می‌دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان داشت: شخص منتظر باید با حضرت ولی عصر (عج) سنخیت فکری،عملی، رفتاری و کرداری داشته و به سلاح ایمان، تقوا، فضائیل اخلاقی و دور شدن از گناهان مجهز باشد.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: منتظر واقعی باید محیط و جامعه را برای ظهور آماده کرده و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عج) احیا کند.

حجت الاسلام ناصر برضرورت ارتباط گیری با امام زمان (عج) از طریق دعا و استغاثه تاکید کرد و گفت: دعاهایی از جمله دعای ندبه، عهد و آل یاسین و زیارت جامعه در این زمینه توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی باید در مقابل مشکلات  شکیبایی و امید داشته و از ظهور ایشان نا امید نشود، افزود: باید جامعه از نظر رزمی و دفاعی هم برای ظهور آماده سازی شود تا بتوانیم در رکاب امام زمان (عج) باشیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر