logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۰۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان :

پردیس سینمایی زنجان تا پایان دولت به بهره برداری می رسد

پردیس-سینمایی-زنجان-تا-پایان-دولت-به-بهره-برداری-می-رسد

استاندار زنجان با اشاره به ضرورت توسعه سینما در زنجان گفت: امید می رود به همت مسوولان، پردیس سینمای گاوازنگ زنجان تا 1400 پایان فعالیت دولت دوازدهم نهایی شود.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری، در مراسم کلنگ زنی پروژه پردیس سینمایی گاوازنگ زنجان با تقدیر از حضور پررنگ اصحاب فرهنگ و هنر در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این قشر همواره در حفظ ریشه انقلاب همت کرده اند.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی پردیس سینمایی زنجان پس از انتخابات اقدام مطلوبی است،گفت: ساخت این پروژه در اولین فرصت آغاز می شود و قول مساعد می دهیم که قبل از سال 1400 این پروژه را به پایان برسد.

مقام عالی استان با اشاره به کلنگ زنی پروژه بیمارستان 400 تختخوابی در زنجان،بیان داشت: این پروژه در غربت بدون حمایت بودجه های دولتی کلنگ زنی شد.

درویش امیری با بیان اینکه زنجان در هنر و فرهنگ سابقه تاریخی و درخشان دارد،خاطرنشان کرد: بسیاری تلاش کردند این سابقه به دست فراموشی سپرده شود اما به همت هنرمندان زنجانی این سابقه زنده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه سینمای ایران در اسکار افتخارات خوبی را توسط فرهادی کسب کرده است، بیان داشت: اصغر فرهادی یکی از هنرمندانی  است که نتوانسیتم آنطور که شایسته این هنرمنداست تجلیل کنیم.

*پردیس سینمایی زنجان مرکزی برای تبادل فرهگی هنرمندان عرصه سینماست

معاون عمرانی استانداری زنجان نیز در این جلسه بیان داشت: احداث این پردیس مقدمه ای برای تربیت هنرمندان و مرکزی برای تبادل فرهنگی میان هنرمندان عرصه سینما می شود.

جواد رحمتی با بیان اینکه زنجان قبل از انقلاب دارای سه سینما بود،افزود: پس از انقلاب نه تنها یک صندلی به سینماهای زنجان اضافه نشد بلکه 2 سینمای دیگر تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه امکان تخصیص اعتبار دولتی در این عرصه وجود نداشت،خاطرنشان کرد: سال گذشته پروژه های در حوزه سرمایه گذاری کلنگ زنی شد که مبین اجرای چند پروژه مهم در مقیاس بزرگ در شهر زنجان است.

رحمتی به کلنگ زنی بیمارستان 400 تختخوابی در زنجان اشاره کرد و گفت: همه این پروژه ها در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسل ها کسری این حوزه را در بخش های خدماتی و فرهنگی تامین کردیم.

وی یادآور شد: همجواری این پروژه با دانشگاه تحصیلات تکمیلی موجب می شود تا این مکان چهره مطلوبتری به خود بگیرد.

این مسئول بیان داشت: زمین این پردیس از سوی بنیاد مسکن انقلاب استان زنجان تامین شده است و مقرر شده هفت سینما در مقیاس زیر 100 نفر و 2 سینما در مقیاس 150 نفر احداث شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره های سینمایی در این استان گفت: استان زنجان در بحث جشنواره غذا به قطب کشور تبدیل شده است از اینرو این پردیس مقدمه ای برای تربیت هنرمندان و مرکزی برای تبادل فرهنگی میان هنرمندان عرصه سینما خواهد شد.//ن

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ]
سینما با هنرمندان سینما زنده می شود در استان زنجان هنرمندان سینما توسط مدیران ارشاد طرد و محو می شوند
فرم ارسال نظر