logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۰۲۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان خبرداد

فعالیت اکیپ‌های بازرسی در ایام تعطیلات به منظور جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز

فعالیت-اکیپ‌های-بازرسی-در-ایام-تعطیلات-به-منظور-جلوگیری-از-حفر-چاه-غیر-مجاز
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان از فعالیت اکیپ‌های بازرسی در ایام تعطیلات به منظور جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز خبرداد و گفت: با کسانیکه بخواهند بدون مجوز نسبت به حفر چاه غیرمجاز اقدام کنند برخورد جدی انجام خواهد شد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی در ایام تعطیلات فعال بوده و در هر نقطه از استان زنجان حفر چاه غیرمجاز انجام شود برخورد لازم انجام خواهد شد اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته انسداد چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب و لزوم حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی افزود: مهندسی رودخانه و کنترل و مدیریت سیلاب‌ها در استان زنجان در راستای عمل به وظایف قانونی و حاکمیتی خود با فعال نگه داشتن اکیپ‌های گشت و بازرسی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان بیان کرد: به هیچ وجه اجازه تصرفات غیرقانونی حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین حفرچاه غیرمجاز در محدوده جغرافیایی استان زنجان به متخلفین منابع آبی داده نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در نوروز امسال نیز همانند سالهای گذشته بازرسی مداوم، کنترل و بهره‌برداری از چاه‌های موجود و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز جدید انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: بازدید و بررسی مسیرهای رودخانه و مسیل‌ها و نیز مکان‌های در معرض خطر سیلاب و تصرفات بستر انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان بیان کرد: اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آئین‌نامه اجرایی آن از وظایف گروه های گشت و بازرسی استان است.

افشاری تاکید کرد: در صورت احراز تخلف، شرکت آب منطقه ای زنجان بلافاصله از طریق مراجع قضایی پیگیر موضوع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سازگاری با کم آبی و طرح تعادل بخشی در استان زنجان بیان کرد: کشاورزان و سایر بهره‌برداران در مصرف آب صرفه‌جویی کند تا با بحران آب در استان مواجه نشویم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه باید فرهنگ کم مصرف کردن منابع آب در استان جا بیفتد ادامه داد: باید برای آیندگان امانت داران خوبی باشیم چرا که منابع ملی به نسلهای آینده نیز هم تعلق دارد.

وی در پایان یادآور شد: تابلوهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی و مکان‌های گردشگری نیز توسط این شرکت نصب شده است که شهروندان بایستی به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر