logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۰۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

هشدار طالبان به دولت بایدن

هشدار-طالبان-به-دولت-بایدن
گروه طالبان به دولت بایدن در مورد تبعیت نکردن از توافقنامه صلح برای خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) هشدار داد.

به گزارش موج رسا; گروه طالبان روز جمعه به ایالات متحده هشدار داد که اگر واشنگتن در این تاریخ به تعهد خود برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان عمل نکند، "واکنشی" از سوی این گروه دریافت خواهد کرد. 

این هشدار طالبان که در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام شد، یک روز پس از دیدار مذاکره کنندگان آنها در کنفرانس صلح به رهبری روسیه با مقامات ارشد دولت افغانستان صورت گرفت.

سهیل شاهین عضو تیم مذاکره گروه طالبان به خبرنگاران گفت: آنها باید بروند، اگر نیروهای آمریکایی از اول ماه مه در افغانستان حضور داشته باشند، این نوعی نقض توافقنامه است. این تخلف از طرف ما نخواهد بود، نقض آنها واکنش در بر خواهد داشت.

شاهین در ادامه افزود: امیدواریم این اتفاق نیفتد و آنها عقب نشینی کنند تا ما بر حل و فصل مسالمت آمیز مسئله افغانستان تمرکز کنیم.

طبق توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا در اسفند سال ۹۹، دولت ایالات متحده متعهد شد تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) تمام نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

شبکه ان بی سی نیوز  به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برغم توافق صورت گرفته در دولت پیشین این کشور برای عقب نشینی نیروهای واشنگتن تا روز اول مه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)، تمدید حضور آنها تا ماه نوامبر (۱۰ آبان ۱۴۰۰) را بررسی می‌کند.

بایدن در گفت‌وگوهای اخیر با اعضای تیم امنیت ملی خود با اقدامات وزارت دفاع برای حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان تا بعد از روز اول مه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) مخالفت کرد. اما وی ترغیب شد تا تمدید ۶ ماهه حضور نیروهای آمریکایی را بررسی کند./دانا

آمریکا در سال ۲۰۰۱ پس از حمله یازده سپتامبر به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به افغانستان حمله کرد و با گذشت حضور نظامی بیش از بیست سال در افغانستان، نه تنها سطح خشونت و حملات گروه های تروریستی کاهش نیافته بلکه هر سال به شمار کشته شدگان غیرنظامی افزوده می شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر