logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۰۲۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

دولت با جلوگیری از نوسان قیمت‌ها دست دلالان را از داروی بیماران کلیوی کوتاه کند

دولت-با-جلوگیری-از-نوسان-قیمت‌ها-دست-دلالان-را-از-داروی-بیماران-کلیوی-کوتاه-کند-
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به افزایش چندبرابری هزینه‌های دارویی و درمانی بیمارا کلیوی طی یک سال گذشته گفت: از مردم انتظار می‌رود انجمن را مامن و پناهگاه بیماران دانسته و جهت درمان بیماران کمک کنند.

محمدرضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طی یک سال گذشته هزینه‌ها هم در بخش دارویی و هم در بخش درمانی چند برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: حتی بیمارانی که با حقوق کارگری، کارمندی و بازنشستگی می‌توانستند امور درمان خود را تامین کنند نیز به مشکلات مالی برخورده و به ما مراجعه می‌کنند.

طهماسبی گفت: بیشترین کمک به انجمن از محل قلک و بنر مراسم بود که با حذف مراسم و مجالس ترحیم بعد از شیوع ویروس کرونا به درآمد انجمن، آسیب وارد شد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماران کلیوی، آبرومند بوده و برخی از آن‌ها نیازمند هستند لذا انتظار می‌رود که مردم، انجمن را مامن و پناهگاه بیماران حساب کنند تا بتوانیم در خدمت بیماران باشیم.

وی ابراز کرد: با توجه به حذف مراسم ترحیم از شهروندان می‌خواهیم هزینه ترحیم و احسان اموات خود را جهت درمان بیماران کلیوی و دیالیزی به این انجمن، اختصاص دهند.

طهماسبی با بیان اینکه طی این مدت، کمبود دارو نداشتیم اما تغییر دارو برای بعضی از بیماران پیوندی را داشتیم، خاطرنشان کرد: داروهای خارجی که پزشکان تجویز می‌کنند، مدتی کمیاب شد اما در مجموع، کمبود وجود نداشته است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه هزینه پیوند هر کلیه 70 میلیون تومان برای خانواده‌ها و انجمن، رقم می‌خورد که تمام تلاش را برای تامین آن می‌کنیم، گفت: از طرفی نیز دست دلالان در بحث دارو وجود دارد که از طرف دولت باید مدیریت شود تا قیمت‌ها نوسان نداشته باشند و در نتیجه هم دست دلالان، کوتاه شود و هم بیماران، آسوده‌خاطر باشند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده مراقبتی برای 714 بیمار اظهار داشت: این میزان پرونده مراقبتی در هیچ استانی وجود ندارد.

طهماسبی با اشاره به مشکلات هزینه‌ای بیماران خاطرنشان کرد: در بین این بیماران حدود 80 نفر در میانیگن سنی 10 تا 12 سال قرار دارند که اگر به دیالیز برسند باید جهت درمان به تهران مراجعه کنند که هزینه‌بر است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که به این مرحله نرسند.

وی افزود: تعدادی کودک 2 تا 3 ساله نیز داریم که برگشت ادراری دارند و به همین دلیل، مراقبت از آن‌ها سخت‌تر بوده و داروی این بیماران نیز گران است به‌گونه‌ای که قیمت هر قلم داروی آن‌ها 15 میلیون تومان است که انجمن تلاش می‌کند با نظر روانشناس یا مددکار، صد درصد و یا درصدی از این هزینه‌ها را تامین کند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در واقع اصل طرح تحول سلامت در این انجمن انجام می‌شود، گفت: بیماران به صورت سرپایی به درمانگاه مراجعه کرده و جهت درمان به بخش تخصصی، ارجاع داده می‌شوند تا به صورت قطعی درمان شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران در ادامه جهت مراقبت به بخش امور بیماران انجمن معرفی می‌شوند و مراقبت ادامه دارد تا آسیبی به آن‌ها نرسد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر