logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۰۲۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

گریه‌های امام سجاد (ع)، سلاحی برای احیای قیام کربلا بود

گریه‌های-امام-سجاد-(ع)،-سلاحی-برای-احیای-قیام-کربلا-بود
کارشناس مسائل مذهبی گفت: گریه‌های امام سجاد (ع)، سلاح حضرت بود و در جایی که زمینه قیام مسلحانه و روشنگرانه نبود، از گریه برای رسیدن به اهداف استفاده می‌کرد.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک میلاد با سعادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: تاریخ کربلا بدون شناخت وجود مبارک امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) ابتر باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه تاریخ کربلا در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل مطالعه است، افزود: در بخش سخت‌افزاری اگر چه کربلا در نیم روز اتفاق افتاد اما در بعد نرم‌افزاری پس از روز عاشورا کسانی همچون امام سجاد (ع) حرکت عظمای امام حسین (ع) ر احیا کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه احیای تاریخ کربلا در شهر کوفه و مسیر کوفه به شام بر عهده حضرت زینب (س) و حضرت ام کلثوم (س) بود، افزود: در شام که ام‌القراری فتنه بود خطبه‌های آتشین امام سجاد (ع) در خصوص جایگاه نبوت، نهضت امام حسین (ع) و قرآن کریم موجب ضعف یزیدیان و پیروزی نهضت امام حسین و احیای خون به ناحق ریخته شده امام حسین(ع) شد و کار به جایی رسید که یزید برای امام حسین (ع) مجلس عزا برگزار کرد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امامت امام سجاد(ع) به دو بخش عرفانی و تبلیغ و ترویج  امامت تقسیم می‌شود، ادامه داد: امام سجاد (ع) همانند امام صادق (ع) کرسی تبلیغ و همچون امام باقر(ع) امکان برگزاری جلسات و برقراری مدرسه نداشت، اما حضرت همه معارف اسلامی را در دعاهای مختلف به جامعه بشری ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی دعای ابوحمزه ثمالی و دعاهایی که امام سجاد (ع) در ایام مختلف و مناسبت‌ها بیان می‌کرد را گنجینه‌ای برای شناخت این امام همام عنوان کرد و گفت:  این دعاها در برگیرنده عرفان، خداشناسی، توحید، امام‌شناسی، ولی‌شناسی، معارف و احکام بود.

وی گفت: بعد دوم حیات امام سجاد (ع) به کربلا برمی‌گردد که ایشان از هر فرصتی برای بیان جایگاه امیر المومنین(ع)، پیامبر گرامی اسلام و ظلمی که به امام حسین (ع) روا داشته شده بود، استفاده می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد: گریه‌های امام سجاد (ع)، سلاح حضرت بود و در جایی که زمینه قیام مسلحانه و روشنگرانه نبود، از گریه برای رسیدن به اهداف استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام سجاد (ع) در جلسات خصوصی تبلیغ دین اسلام را انجام می‌داد، افزود: تربیت شاگرد و ارتباط با افراد مختلف جامعه تنها راه امام سجاد (ع) برای ترویج معارف اسلامی بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر