logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۰۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان خبر داد؛

آزاد سازی ۱۱۳ هکتار از حریم رودخانه‌های زنجان

آزاد-سازی-۱۱۳-هکتار-از-حریم-رودخانه‌های-زنجان-
مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به آزاد سازی ۱۱۳ هکتار از حریم رودخانه‌های استان زنجان گفت: لایروبی رودخانه‌ها و سیلاب‌های اصلی استان نیز در دستور کار قرار دارد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به آغاز فصل بهار و شروع بارش‌های فصلی اظهار کرد: در ایام تعطیلات از مردم استان زنجان درخواست می‌کنیم در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند و از مناطقی که احتمال خطر در اثر بارش‌ها وجود دارد، دوری کنند.

وی با تاکید براینکه برای جلوگیری از وقوع سیل و آسیب‌های احتمالی به دستگاه‌های متولی مانند شهرداریها و دهیاری‌ها داده شده است تا در آمادگی کامل باشند ادامه داد: تدابیر لازم توسط شرکت آب منطقه، آبخیزداری منابع طبیعی در برخی از مناطق پرخطر جهت کنترل سیل انجام شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان با تاکید براینکه نسبت آزاد سازی آب سدها به منظور کنترل سیل احتمالی انجام شده است ادامه داد: به همین منظور ۳۰ درصد ظرفیت سدهای استان خالی خواهد شد تا مدیریت سیلاب را بتوانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: با همکاری نهادهای قضایی امسال توانستیم بیش از ۱۱۳ هکتار از حریم رودخانه‌ها را آزاد سازی کنیم.

افشاری با تاکید براینکه لایروبی رودخانه‌های استان زنجان را در دستور قرار دادیم عنوان کرد: در راستا نسبت به لایروبی ۶.۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و سیلاب‌های اصلی استان از جمله زنجانرود و حسن ابدال انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام همچنان در استان تداوم دارد ابراز کرد: امیدواریم در ایام تعطیلات و فصل بهار مشکلی در استان زنجان نداشته باشیم./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر