logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۰۲۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان:

تشکیل مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان/ این مجمع بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب جهت مطالبه‌گری شکل گرفته است

تشکیل-مجمع-مشورتی-نظام-مسائل-استان-زنجان-این-مجمع-بر-اساس-بیانیه-گام-دوم-انقلاب-جهت-مطالبه‌گری-شکل-گرفته-است
دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان گفت: این مجمع حدود یک ماه است که با دغدغه‌ای که عزیزان در مرکز داشتند، پیرو بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته و از لحاظ جایگاه حقوقی، بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش موج رسا;حجت‌الاسلام رحیم قزلباش امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع مشورتی نظام مسائل حدود یک ماه است که با دغدغه‌ای که عزیزان در مرکز داشتند، پیرو بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته و از لحاظ جایگاه حقوقی، بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید بسیاری بر مردمی کردن مدیریت کشور دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس این بیانیه باید از دولت‌سالاری فاصله گرفته و به مردم‌سالاری برسیم.

حجت‌الاسلام قزلباش با بیان اینکه رسیدن به مردم‌سالاری یعنی خود مردم در منطقه‌شان در حوزه‌های مختلف، ورود پیدا کرده و 2 کار مهم را انجام دهند، افزود: اول اینکه مشکلات آن محله و منطقه در حوزه‌های مختلف را شناسایی و به حاکمیت معرفی کنند و دوم اینکه با همفکری و مشورت، پتانسیل‌های بالقوه آن منطقه، بالفعل شود.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب 3 حیثیت را طلب کرده‌اند، گفت: این حیثیت‌ها شامل جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری است یعنی جریان و گفتمان مشترکی در بدنه جامعه، شکل گرفته و برای حل مشکلات آن منطقه، مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم، خواسته دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه نخبگان است، اظهار داشت: این حلقه‌ها وظیفه تشکیل کارگروه‌ها در حوزه‌های مختلف را بر عهده دارند و این کارگروه‌ها مسائل مختلف استان را احصا کرده و به مجمع اعلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام قزلباش با بیان اینکه حل نشدن مشکلات یا به دلیل خلاء قانونی است و یا عدم اجرای قانون، خاطرنشان کرد: این مجمع، بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی بوده و در صورت عدم اجرای قانون نسبت به چرایی عدم اجرای قانون، مطالبه‌گری می‌کند و در صورتی که مشکل به دلیل خلاء قانونی حل نشود نیز مجمع، تحقیقات لازم را انجام داده و نتیجه را به کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند تا به صحن علنی مجلس رفته و به عنوان قانون به تصویب برسد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان با بیان اینکه جوانگرایی نیز یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: فلسفه وجودی مجمع مشورتی نظام مسائل این است که از جوانان و نخبگان استفاده کند تا موج ناامیدی در این قشر از بین رفته و جوانان اینطور تصور نکنند که جامعه متعلق به آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه مجمع در ابتدای مسیر خود قرار دارد، ابراز کرد: به همین دلیل، قطعاً تجربه خواهد کرد تا آئین‌نامه‌ها به صورت بومی برای هر استان پیش رود.

حجت‌الاسلام قزلباش با بیان اینکه کمیسیون‌های هر استان بر اساس اولویت‌های آن منطقه شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 10 کمیسیون در استان زنجان در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، صنایع، بهداشت، فرهنگی، عمران، اجتماعی، حقوقی، کشاورزی و آموزش شکل گرفته که کمیسیون‌های مهم هستند و کمیسیون‌های جدید نیز جهت مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف به این کمیسیون‌ها اضافه می‌شوند.

وی افزود: دبیر مجمع در شهرستان طارم مشخص شده و در سایر شهرستان‌ها نیز از طریق کانال‌های مختلف در حال شناسایی افرادی هستیم که نخبه بوده و توانایی برداشتن این بار (مطالبه‌گری برای حل مشکلات) از زمین را داشته باشند و در شهرستان زنجان نیز برخی افراد مشخص شده‌اند و در حال شناسایی هستیم تا تیم جوانان انقلابی شکل بگیرد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها ادعای احصای مسائل و مشکلات را دارند، گفت: سوال این است که چرا این مشکلات حل نمی‌شوند و اِشغال کار کجاست که برای مثال؛ توزیع یک قلم کالا مانند مرغ به این وضعیت افتاده است.

وی با بیان اینکه زمانی 97 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود داشت، اظهار داشت: امروز با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی این عدد به 37 هزار روستا رسیده و بقیه روستاها از بین رفته‌اند که ناشی از سوء مدیریت است زیرا نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های کشور را بفهمیم و مشکلات را شناسایی کرده و راه حل برای آن‌ها پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام قزلباش با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در استان زنجان، مطالبه‌گری موقوفات است، خاطرنشان کرد: بسیاری از موقوفات استان زنجان از جمله موقوفات مسجد عباس قلی خان توسط اشخاص حقیقی و حقوقی گرفته شده در حالی که اگر احیا شوند، کارهای بسیار زیادی از محل آن‌ها می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند مردم باید مطالبه‌گر باشند و مشکلات از کف جامعه بالا بیاید، تصریح کرد: متاسفانه امروز شرایط به‌گونه‌ای شده که مردم می‌ترسند در حالی که مسئول باید بترسد و پاسخگو باشد زیرا مسئول یعنی کسی که باید جواب پس بدهد.

حجت‌الاسلام قزلباش با تاکید بر اینکه اگر مطالبه‌گری و روشنگری در جامعه شکل گیرد، مشکلات نیز حل می‌شوند، گفت: حقوق مردم ماهنشان از قانون یک درصد معادن، داده نمی‌شود زیرا مردم این شهرستان آگاهی لازم را نداشته و مطالبه‌گری نمی‌کنند.

وی افزود: مشکلات کشاورزی در شهرستان طارم، حقوق مردم از معادن در ماهنشان، بلاتکلیفی ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان، وضعیت بازار مرغ، مشکلاتی هستند که باید مطالبه‌گری شوند.

حجت‌الاسلام قزلباش ابراز کرد: زنجان، قطب تولید زیتون در کشور است اما همین محصول، خریداری شده و در شهرهای دیگر به نام آن شهرها فرآوری می‌شود یا مشکل دیگر اینکه زنجان، بیشترین سهم از رودخانه قزل‌اوزن را دارد اما کمترین استفاده را می‌کند و یا اینکه سلطانیه که زمانی پایتخت این کشور بوده امروز به این وضعیت افتاده در حالی که همین سلطانیه اگر در استان اصفهان بود به قطب گردشگری کشور تبدیل می‌شد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان با بیان اینکه پول هم هست اما اراده‌ای برای حل مشکلات کشور وجود ندارد، گفت: اِشکال کار در مدل احصای مشکلات است زیرا کسی نه تنها اراده‌ای برای حل آن‌ها ندارد بلکه نسبت به مسائل، بی‌تفاوت هم هست لذا مردم باید آگاه شوند و مسائل از کف جامعه به بالا بیاید و خود مردم نیز راه حل ارائه دهند.

وی تاکید کرد: مجمع، نگاه سیاسی نداشته و در انتخابات پیش رو نیز با نام و عنوان مجمع، ورود نمی‌کنیم بلکه تمام هدف مجمع، بیانیه گام دوم انقلاب بوده و ما به عنوان پل ارتباطی، حرف مردم را به مجلس شورای اسلامی می‌زنیم.

حجت‌الاسلام قزلباش با بیان اینکه مجمع، هیچ درآمدی ندارد و هدف، حقوق و پاداش دادن نیست، تصریح کرد: هدف و نیت این است که افراد دردمند را جهت حل مشکلات، پای کار آوریم.

وی با بیان اینکه اگر اختلاف نظر هم داشته باشیم، مبانی نظری و اخلاقی ما یکسان است، بیان کرد: لذا نباید همدیگر را حذف کنیم بلکه باید برای حل مشکلات، مطالبه‌گر باشیم.

گزارش موج رسا طی حکمی از سوی حمره صفربیگی دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور حجت الاسلام رحیم قزلباش به عنوان دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان منصوب شده است.

// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر