logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۰۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

مواسات و همدلی ویژگی برجسته حضرت ابوالفضل العباس(ع) بود/ جامعه امروز نیازمند ایثار حضرت عباسی است

مواسات-و-همدلی-ویژگی-برجسته-حضرت-ابوالفضل-العباس(ع)-بود-جامعه-امروز-نیازمند-ایثار-حضرت-عباسی-است
امام جمعه ابهر گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت ابوالفضل العباس (ع) مواسات بود و به دیگران نفع می‌رساند و ایثار می‌کرد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ابعاد مختلف حادثه کربلا دارای درس‌ها و پیام‌هایی است و هر کدام از یاران امام حسین (ع) درس‌هایی را به بشریت عرضه داشته‌اند که انسان را به تربیت توحیدی وا می‌دارند.

وی افزود: در میان یاران امام حسین (ع) نقش حضرت ابوالفضل العباس (ع) ویژه‌تر است و بعد از امام حسین بیشترین درس را در حادثه عاشورا به بشریت ارائه کرده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه اخلاق حضرت ابوالفضل العباس (ع) قرآنی و ایشان نمونه اخلاق، ادب و ایثار بودند، افزود: امام سجاد (ع) در خصوص ایشان می‌فرمایند:" خداوند عمویم عباس را رحمت کند که ایثار کرد و برادر را بر خود مقدم داشت تا دو دستش را قطع کردند".

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: ایثار یکی از ویژگی‎های بارز قمر بنی‌هاشم به عنوان یکی از نیازهای امروز جامعه محسوب می‌شود که ایشان با تقدیم دو فرزند و سه برادر و تقدیم جان خویش، امام حسین (ع) را یاری کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) پس از شهادت دو فرزندش به حکم ادب به بالین هیچک از آنها نرفت که مبادا وجود نازنین امام حسین (ع) شرمنده شود.

وی با بیان اینکه قمر منیر بنی هاشم برای دفاع از ولی، از خود، فرزندان و برادرانش مایه گذاشت، افزود: اگر در جامعه ما چنین بود و از خودمان مایه بگذاریم بسیاری از مشکلات حل می‌شود همانگونه که مادران شهدا در دوران دفاع مقدس با تقدیم فرزندان عزیز خود از نظام اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه در روز عاشورا زمانی که حضرت عباس (ع) می‌خواست به نبرد برود از امام حسین اجازه گرفت و ایشان فرمودند فرزندان تشنه هستند و برای آنها آبی بیاور، افزود: زمانی که حضرت عباس به سمت آب فرات رفت نتوانست آبی بنوشد و به دلیل ولایتمداری ترجیح داد به فرزندان و همراهان امام حسین (ع) آب ببرد.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این شعر که عقل گفتا بخور آب از تشنه لبی، عشق گفتا مخور آب مگر بی‌ادبی،افزود: در بیت دیگری از این شعر آمده است عقل گفتا که بر این آب نگاه تو بود، عشق گفتا که حسین چشم به راه تو بود.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه برخی افراد جامعه زندگی قطره چکانی و برخی بارانی دارند، بیان داشت: باید برای کمک به همنوع مواسات داشته و به نیازمندان کمک کنیم که  یکی از ویژگی‌های بارز حضرت ابوالفضل العباس (ع) مواسات بود و به دیگران نفع می‌رساند و ایثار می‌کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ ایثار حضرت عباس (ع؟) برگرفته از فرهنگ ائمه معصومین (ع) به ویژه امیر المومنین(ع)  بود که غذای خود را پس از سه روز روزه گرفتن به اسیر کافر دادند.

امام جمعه ابهر برضرورت توجه به فرهنگ نوع دوستی و ایثار و مواسات حضرت عباس (ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) درس ایثار، ادب و وفا را به جامعه یاد داد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر