logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۰۲۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

شهروندان آجیل را از مراکز مطمئن خریداری کنند/ مسمومیت با آلودگی‌های پنهان در آجیل به مرور نمایان می‌شود

شهروندان-آجیل-را-از-مراکز-مطمئن-خریداری-کنند-مسمومیت-با-آلودگی‌های-پنهان-در-آجیل-به-مرور-نمایان-می‌شود
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: به شهروندان توصیه و تاکید می‌شود آجیل شب عید را از مراکز مجاز و مطمئن خریداری کنند.

لاله احرامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جهت جلوگیری از مسمومیت‌های ناشی از آجیل‌های کهنه و مانده از زمان‌های گذشته، مهمترین نکته این است که مردم در هنگام خرید بسیار دقت کنند.

وی با بیان اینکه بعضی موارد با چشم، قابل شناسایی هستند، تصریح کرد: آجیل کپک‌زده، سم خالص بوده و نباید خریداری شود.

احرامی خاطرنشان کرد: نه تنها آجیل کپک‌زده نباید خریده شود بلکه شهروندان هنگام مشاهده چنین موردی، فروشنده را باید به مراجع نظارتی از جمله معاونت‌های غذا و دارو و بهدشت دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند تا با فرد خاطی برخورد شود.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ماندگاری طولانی‌مدت ممکن است باعث ایجاد طعم نامطلوب در محصول شود که در هنگام خوردن آجیل مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: در چنین مواردی هم وقتی احساس طعم نامطلوب از آجیل و هر تنقلات دیگری شد باید از خوردن آن پیشگیری شود.

احرامی خاطرنشان کرد: مساله مهمی که وجود دارد این است که شاید مسمویت با آلودگی‌های پنهانی موجود در آجیل‌ها همان لحظه خود را نشان ندهد و آثارش به مرور و بر اثر تجمع در بدن ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه به شهروندان توصیه و تاکید می‌شود آجیل شب عید را از مراکز مجاز و مطمئن خریداری کنند، تصریح کرد: این بهترین پیشنهاد است چرا که وقتی آجیل از مراکز مجاز و معتبر خریداری شود، شهروندان مطمئن می‌شوند که محصولی که خریداری کرده‌اند، سالم و بدون مسمومیت است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر