logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۰۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بسیج دانشجویی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز برگزار می‌شود

جشنواره-فرهنگی-و-هنری-دانشگاهیان-تاریخ‌ساز-برگزار-می‌شود
معاون فرهنگسازی بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و لغو اردوهای راهیان نور، برنامه‌هایی جایگزین این اردو شده‌اند، گفت: یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز است که با هدف تولید و عرضه محتوا با موضوع شهدا و دفاع مقدس به مخاطبان دانشجو و شناسایی استعدادهای هنری برگزار می‌شود.

محمدرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مناطق عملیاتی جنوب همه‌ساله در این ایام طبق برنامه، میزبان کاروان‌های راهیان نور و مشتاقان ایثار و شهادت می‌شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور، برکات فراوانی در حوزه تشکیلاتی، آشنایی دانشجویان با فضای دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و شور و حال و فضای حاکم بر دوران دفاع مقدس داشت، خاطرنشان کرد: اما امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و در راستای عمل به مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزاری اردوهای راهیان نور، امکانپذیر نیست.

عیسی‌خانی با بیان اینکه قطعاً سلامتی جامعه بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اما نباید اکتفا کنیم و تفکر و منش شهدا، جنگ و دفاع مقدس باید برای دانشجویان انتقال پیدا کند.

معاون فرهنگسازی بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و لغو اردوهای راهیان نور، برنامه‌هایی جایگزین این اردو شده‌اند، گفت: 4 مورد از شاخص‌ترین برنامه‌ها به صورت استانی و متمرکز، مدیریت و اجرا خواهد شد و بقیه برنامه‌ها را هر دانشگاه به صورت مجزا و مجازی برگزار می‌کند.

وی برنامه اول را محفل شهدایی بیان کرد و اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه، شبکه‌سازی کاروان راهیان نور بود که بتوانند یک برنامه پیاده‌روی یا کوهنوردی داشته باشند که انتهای برنامه، منتج به روایتگری و آشنایی با سیره و سبک شهدا شود.

عیسی‌خانی خاطرنشان کرد: دومین برنامه، جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز است که با هدف تولید و عرضه محتوا با موضوع شهدا و دفاع مقدس به مخاطبان دانشجو و شناسایی استعدادهای هنری برگزار می‌شود که در نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی خادمان شهدا برنامه سوم بسیج دانشجویی است، افزود: این دوره با هدف حفظ و تربیت ظرفیت‌های موجود برای امتداد فعالیت‌ها در حوزه شهدا و دفاع مقدس در طول سال است.

معاون فرهنگسازی بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید این استان در سال آینده و همچنین با بیان اینکه سال آینده با ریشه‌کنی ویروس کرونا مباحث راهیان نور را هم داریم، گفت: به همین دلیل، نیاز است که دانشجویان با شرکت در این دوره به لحاظ تئوری و عملی با سبک و مدل کار کردن در این حوزه آشنا شوند.

وی اظهار داشت: برنامه چهارم نیز تهیه و تولید مستندی با محوریت تاثیر سبک زندگی شهدا در زندگی امروز عموم مردم و مسئولان و مدیران بوده که قرار است در سامانه کلاس مجازی دانشگاه‌ها منتشر شود.

عیسی‌خانی خاطرنشان کرد: در این راستا در 25 اسفندماه سال جاری (مصادف با ایام برگزاری اردوهای راهیان نور) برنامه کوهنوردی از سد گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام به سبک، سیاق و مدل اردوهای راهیان نور، برنامه‌ریزی شد که روایتگری و ذکر و توسل از برنامه‌های این کوهنوردی بود که در همان فضا و مدل کار راهیان نور پیاده شد.

وی با بیان اینکه در حاشیه محفل دانشجویی شهدای گمنام، پوستر جشنواره دانشجویان تاریخ‌ساز نیز رونمایی شد، گفت: فراخوان عمومی این جشنواره نیز طی روزهای آینده منتشر می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر