logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۰۲۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان:

تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال در زنجان به 83 نفر افزایش یافت

تعداد-مصدومان-چهارشنبه-آخر-سال-در-زنجان-به-83-نفر-افزایش-یافت
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت پایگاه‌های استان زنجان به لحاظ آمبولانس و نیرو بالاتر از میانگین کشوری است گفت: زمان رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین مصدومان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش موج رسا; اصغر جعفری‌روحی امروز در نشست خبری با بیان اینکه شب گذشته در اثر حوادث اورژانس 83 مصدوم به بیمارستان‌ها مراجعه داشتند اظهار کرد: از این تعداد، 26 مورد مربوط به شهر زنجان بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این افراد خودشان به مراکز درمانی استان زنجان مراجعه داشتند بیان کرد: 24 مورد از مصدومان در شهرستان ابهر، 14 مورد خدابنده، 12 مورد خرمده، 4 مورد طارم و 3 مورد ماهنشان بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه اکثر مصدومین جوانان و نوجوانان بودند گفت: بیشتر نواحی آسیب دیده دست، پا و چشم بود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 34 مورد بستری داشتیم و برخی از بستری‌ها موقت و چند ساعته بود افزود: 46 مورد مداوای سرپایی بود و متاسفانه 3 مصدوم جدی داشتیم.

جعفری با تاکید براینکه یک مورد قطع انگشتان دست بود که بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت عنوان کرد: در یک مورد هم فرد در اثر انفجار مواد محترقه از ناحیه قفسه سینه و ریه دچار آسیب شده بود که تحت مراقبت‌های ویژه بوده و حال عمومی آن مساعد اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان کودک 10 ساله در شهرستان ابهر بود که از ناحیه چشم چپ دچار آسیب شده بود گفت: شدت آسیب بالا بود و متخصصان چشم احتمال تخلیه چشم را مطرح می‌کردند اما هنوز تیم پزشکی در این باره نظر قطعی ندادند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه استاندارد‌های زمانی برای رسیدن اورژانس بر بالین مصدوم تعریف شده که این موضوع در درون شهر و بیرون شهر متفاوت است افزود: این زمان در درون شهر زیر 10 دقیقه تعریف شده است.

وی با تاکید براینکه موقعیت پوشش پایگاه‌ها در درون شهر و بیرون شهر در استان زنجان بسیار مناسب است و این موضوع باعث شده زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدوم کمتر از استاندار تعریف باشد ابراز کرد: تمامی آمبولانس‌ها در استان زنجان مجهز به دستگاه جی‌پی‌اس هستند.

جعفری با تاکید براینکه زمان و نحوه انجام ماموریت آمبولانس‌ها در استان رصد می‌شود ادامه داد: با تلاشی که انجام شده پوشش پایگاه‌ها و تعداد آمبولانس‌ها و وضعیت نیروها بسیار مناسب است.

وی ابراز کرد: وضعیت استان زنجان به لحاظ جمعیت و موقعیت اورژانسی مناسب بوده و از این لحاظ وضعیت استان زنجان بالاتر از استاندارد کشوری است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: با این وجود تلاش می‌کنیم روز به روز شرایط استان زنجان را به شرایط ایده‌آل‌ برسانیم.//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر