logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۰۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کارگروه فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

نخستین دو سالانه جایزه ملی غزل برگزار می‌شود

نخستین-دو-سالانه-جایزه-ملی-غزل-برگزار-می‌شود-
رئیس کارگروه فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین دو سالانه جایزه ملی غزل برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان زنجان, جعفر محمدی در مراسم رونمایی ازپوستر نخستین دو سالانه جایزه ملی غزل گفت: فراخوان و پوستر مربوط به نخستین جایزه دو سالانه جایزه ملی غزل تهیه شده است.

رئیس کارگروه فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه جایزه ادبی غزل منزوی به صورت ملی در دو زبان فارسی و ترکی برگزار خواهد شد، این برنامه چیزی فراتر از یک جشنواره است و در سطح گسترده ای برگزار خواهد شد.

حسین منزوی بیشتر به‌ عنوان شاعری غزل‌سرا شناخته شده‌ است، در سرودن شعر نیمایی، شعر سپید و ترانه هم تبحر داشت. نقش منزوی، در زنده کردن غزل معاصر، چشمگیر ارزیابی شده‌است و حتی بعضی از منتقدان کار او را انقلابی در غزل امروز می‌دانند و آن را با کاری که نیما در تحول شعر فارسی کرد، مقایسه کرده‌اند.

وی در ترانه سرایی نیز توانا بود و آلبوم نسیما به خوانندگی علیرضا افتخاری از سروده‌های اوست، بسیاری از غزل‌های او توسط خوانندگان مشهوری نظیر: علیرضا افتخاری، کوروش یغمائی، همایون شجریان، داریوش اقبالی، محمد نوری و … خوانده شده‌است.

حسین منزوی چهره ممتاز ادبیات معاصر و غزل‌سرای نوپرداز بود. او با ثبات قدم و شناخت دقیق از مسیر ادبی، توانست قالب سنتی غزل را با نگاهی امروزین بیامیزد و به آن جان تازه ببخشد.

منزوی اگر چه سال‌های ابتدایی حیات ادبی‌اش آنچنان که باید قدر ندید؛ اما به تدریج، جایگاه او در شعر ایران‌زمین بیش از پیش نمایان شد و امروز نیز همچنان این اشتیاق را در دوستداران او می‌بینیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر