logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۰۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

همراه ولی بودن مهمترین درس ماه شعبان است

همراه-ولی-بودن-مهمترین-درس-ماه-شعبان-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: در ماه شعبان یاد می گیریم که همواره در کنار ولی زمان خود باشیم و از او جلوتر و عقب‌تر حرکت نکنیم.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: ماه شعبان تنها ماهی است که شهادت و رحلت ائمه اطهار (ع) در آن نیست و میلاد با سعادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و بقیه‌الله اعظم در این ماه قرار دارد.

وی گفت: ماه شعبان دارای جایگاه رفیعی در بین مسلمانان است و دروازه ورود به ماه رمضان محسوب می‌شود و به وسیله این ماه است که مومنین خود را آماده حضور در ضیافت الهی می‌کنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: ماه شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان به عنوان ماه میهمانی خداوند متعال محسوب می‌‌شود که روایات متعددی در خصوص عظمت این ماه وجود دارد.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: بر اساس روایتی از پیامبر گرامی اسلام، ایشان می‌فرمایند:" شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خداوند متعال است و هر کس در ماه من روزه بگیرد من شفیع او در روز قیامت هستم و هر کس در ماه رمضان روزه بدارد، خداوند وحشت قبر، تنهایی و قیامت را بر او آسان می‌کند.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: امیر المومنین (ع) می‌فرماید:" هر کس در ماه رسول خدا روزه بگیرید، پیامبر شفیع او شده و در روز قیامت به محضر ایشان مشرف می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان فرشتگان الهی به صف می‌ایستند تا بندگان خدا اعمال شایسته خود را آماده کنند، افزود: فرشتگان طبق‌های کارهای نیک بندگان را حراست می‌کنند تا به این فرد تقدیم کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان افزود: ماه شعبان ضمانت ورود انسان و رد شدن از صراط مستقیم و رسیدن به مسیر پروردگار متعال است که هر کس سه روزه در این ماه روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: خداوند متعال برای جبران اشتباه و خطای مومنان بهانه‌ها و زمینه‌هایی قرار داده است تا فردی که مسیر اشتباه را رفته است، اشتباه خود را جبران کند.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: خداوند متعال زمینه‌های استغفار را در سه ماه رجب، شعبان و رمضان فراهم کرده است تا رذایل را از وجود خود بزداید.

وی با بیان اینکه انسان همواره به دنبال رسیدن به کمال است، افزود: کسی که می‌خواهد انسان باشد باید دارای ویژگی‌هایی همچون مساعدت، تعامل، بخشش، دوست داشتن پیروزی و نصرت دیگران و عدالت را رعایت کند که برای رسیدن به چنین جایگاهی اول باید خودسازی کند که خودسازی در چنین ماه‌هایی محقق می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: بر اساس بخشی از صلوات شعبانیه، در این ماه بندگان خداوند یاد می‌گیرند از ولی زمان جلو نیفتاده و یا عقب‌تر نباشند، زمانی انسان نمره قبولی را می‌گیرد که همراه، کنار و همگام ولی باشد.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: انسان نباید ولی خود را کنار بگذارد تا مصیبتی همچون مصیبت صدر اسلام، صلح امام حسن مجتبی (ع) و واقعه عاشورا پیش آید و نه جلو بیفتد که همچون خوارج، انجمن حجتیه و برخی غرب گرایان امروز در برابر درمقابل ولی بایستد.

وی گفت: ولایت مداری، مهدوی بودن و حسینی بودن در ابعاد اخلاق فردی و اجتماعی و سیاسی درس بزرگ ماه شعبان محسوب می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر