logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۰۱۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه پوشاک زنجان در گفت‌و‎‌گو با موج رسا؛

افزایش 100 درصدی قیمت پوشاک در زنجان/ مردم قدرت خرید ندارند

افزایش-100-درصدی-قیمت-پوشاک-در-زنجان-مردم-قدرت-خرید-ندارند
رئیس اتحادیه پوشاک زنجان گفت: نسبت به سال گذشته قیمت لباس در زنجان 100 درصد افزایش یافته است.

ابوالفضل نیاکان امروز در گفت‌و‍‌گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت فروش لباس در زنجان به دلیل کاهش قدرت خرید مردم بسیار شکننده و ضعیف است.

وی قیمت بالای پوشاک را یکی از دلایل عدم استقبال مردم از پوشاک عنوان کرد و گفت: قیمت‌ها هر روز تغییر می‌کند که این امر موجب می‌شود تا فروشندگان نتوانند اجناس جدید را خریداری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قیمت کاپشن 200 هزار تومانی در سال گذشته امسال به 600 هزار تومان رسید که به دلیل مشکلات به وجود آمده و کاهش قدرت خرید مردم، خریداری برای چنین لباس‌های گرانی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پوشاک زنجان گرانی مواد اولیه را از دیگر دلایل گرانی پوشاک عنوان کرد و گفت: قیمت‌گذاری در چندین مرحله بر روی پوشاک انجام می‌شود که این امر در گرانی تاثیرگذار است.

نیاکان ارائه کد 13 رقمی از سوی اصناف را یکی از مهمترین مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت: در حالی که در سایر استان‌های کشور کد 13 رقمی برای روی البسه زده نمی‌‌شود اما در زنجان این معضل مشکلات اصناف را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه اخذ کد 13 رقمی از سامانه مشکلات عدیده‌ای را برای فروشندگان لباس در زنجان ایجاد کرده است، بیان داشت: این دستورالعمل تنها برای واحدهای صنفی پوشاک است و کسانی که از طریق فضای مجازی یا به صورت دستفروشی اقدام به فروش البسه می‌‌کنند از این قانون مستثنی هستند.

این مسئول از افزایش 100 درصدی قیمت پوشاک نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: قیمت‌‌ها به صورت سرسام آوری افزایش یافته است که این امر مشکلات بیشتری را برای واحدهای فروش به وجود آورده است

رئیس اتحادیه پوشاک زنجان با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای فروش لباس در زنجان، بیان داشت: به دلیل گرانی پوشاک و عدم فروش بسیاری از واحدها اقدام به تعطیلی کرده‌‌اند.

نیاکان با اشاره به اینکه بیشتر لباس عروسی فروشی‌های زنجان تعطیل شده‌‌اند، افزود: انتشار بیماری کرونا نیز در کاهش فعالیت اصناف و ورشکستگی آنها تثیرگذار بوده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر