logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۰۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد؛

قیمت میوه‌‌های تنظیم بازاری در زنجان تعیین شد/ تاکید بر تشدید برخورد با متخلفان

قیمت-میوه‌‌های-تنظیم-بازاری-در-زنجان-تعیین-شد-تاکید-بر-تشدید-برخورد-با-متخلفان
در جلسه ستاد تنظیم استان زنجان قیمت پیشنهادی برای میوه شب عید، پرتقال ۱۱ هزار و ۵٠٠ تومان، سیب قرمز ۷ هزار و 500 تومان و سیب زرد 9 هزار تومان تعیین شد و به تصویب رسید.

به گزارش موج رسا; محمدرضا آبی‌پور امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه رویکرد ما در توزیع میوه تنظیم بازار رویکرد رقابتی نیست اظهار کرد: هدف ما حمایت از مردم در تامین میوه شب عید و متعادل سازی قیمت‌ها در بازار است.

وی با بیان اینکه توزیع میوه برای ایامی است که پیش‌بینی می‌کنیم در بازار کمبود باشد تصریح کرد: با توزیع میوه شب عید قیمت‌ها در بازار متعادل می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار زنجان بیان کرد: قیمت میوه تنظیم بازار به منظور رقابت در بازار نیست و هدف ما فقط کنترل قیمت‌های بازار است.

وی خاطرنشان کرد: اصناف منصف در بازار زیاد داریم و مشتری مداری از مولفه‌های مهم اصناف است بنابراین یک صنفی که شغل دائم در بازار دارد همیشه به دنبال جلب رضایت مشتریان است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از افراد از شرایط بازار در آستانه عید سوء استفاده می‌کنند که این افراد توسط دستگاه‌های نظارتی شناسایی شده و با آنها برخورد جدی می‌شود.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 700 تن میوه خریداری شده بود بیان کرد: امسال 600 تن پرتقال و 400 تن سیب خریداری شده و در سردخانه‌ها ذخیره شده است.

وی با تاکید براینکه میوه‌های شب عید در مدت یک ماه خریداری و ذخیره شد عنوان کرد: توزیع میوه شب عید از امروز در سطح استان زنجان آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه قیمت پرتقال در میدان میوه تره بار 12 هزار تومان، سیب قرمز 9 هزار تومان و سیب زرد 10 هزار و 500 تومان است عنوان کرد: مبنای تعیین قیمت میوه‌های شب عید براساس قیمت‌های میدان میوه تره بار زنجان تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس قیمت پرتقال تنظیم بازاری 11 هزار و 500 تومان، سیب قرمز 7 هزار و 500 تومان، سیب زرد هم 9 هزار تومان تعیین شده و در سطح استان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه میوه شب عید در مجموع توسط 71 غرفه در استان زنجان توزیع می‌شود گفت: 26 غرفه در زنجان، 6 غرفه در حومه زنجان، 10 غرفه در خدابنده، 11 غرفه در ابهر، یک غرفه در سلطانیه، 5 غرفه در خرمدره، 6 غرفه در طارم، 2 غرفه در ایجرود و 4 غرفه در ماهنشان کار توزیع میوه‌های شب عید را انجام می‌دهند.

اسماعیل مسلمی معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه قیمت پرتقال در میدان میوه تره بار امروز 12 هزار تومان است گفت: روز گذشته پرتقال با قیمت 11 هزار تومان عرضه می‌شد.

وی افزود: سیب قرمز روز گذشته در میدان میوه تره بار 8 هزار تومان بود که قیمت آن امروز به بالای 9 هزار تومان افزایش یافته و قیمت سیب سفید نیز به 11 تا 12 هزار تومان در بازار میوه تره بار عرضه می‌شود.

مظاهر یوسفی امیری رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز در این جلسه عنوان کرد: اگر قیمت میوه شب عید براساس قیمت میدان میوه تره بار باشد منطقی است چرا که قیمت میوه‌ها در سطح بازار بسیار بالاتر از میدان میوه تره بار است.  

رضا مظفری سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید براینکه وظیفه تعزیرات نظارت بر حسن اجرای قوانین است افزود: کسی در استان زنجان حق ندارد که قیمت کالاها را خارج از ضوابط تنظیم بازار ارائه دهد.

وی تصریح کرد: اگر کسی به هر دلیلی موجبات افزایش قیمت‌ها را فراهم کند حتی اگر شخصیت حقوقی داشته باشد براساس ماده قانونی 18 تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

//ع  

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر