logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۰۱۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با موج رسا مطرح داد؛

اعمال و فضلیت‌های ماه شعبان

اعمال-و-فضلیت‌های-ماه-شعبان
کارشناس مسائل مذهبی گفت: دلایل متعددی برای اهمیت ماه شعبان مطرح می شود که انسان باید از فضیلت‌های این ماه بیشترین بهره را ببرد.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آغاز ماه شعبان، اظهار داشت: فرصت عمر انسان مانند ابری است که می‌گذرد و قابل برگشت نیست اما منت خداوند بر انسان‌ها به ویژه شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این است که فرصت‌های بسیار ارزشمند را در اختیار او قرار داده است.

وی با بیان اینکه برخی ایام سال شاید ظاهرا مثل سایر ایام سال تکراری باشد اما از نگاه مکتب اسلام برخی ساعات، روزها و شب‌ها بسیار ارزشمند و گرانقدر است، افزود: خداوند متعال سه ماه را به عنوان فصل بندگی و فرصتی برای آشتی با خداوند متعال قرار داده است تا انسان از این فرصت بیشتر استفاده کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: همه لحظات عمر انسان، درهای رحمت الهی به سوی بندگان باز است اما در برخی از ایام می‌توان نهایت بهره‌های معنوی را گرفت.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: ماه رجب به عنوان یکی از فصول بندگی سپری شد و خوش به سعادت آنهایی که از فرصت ماه رجب نهایت استفاده را بردند و زمانی که ندای این‌الرجبیون سر داده می‌شود با چهره‌ای گشاده ندا می‌دهند که ما ماه رجب را درک کردیم.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه ماه شعبان به عنوان ماه دوم از فصل بندگی شیعیان محسوب می‌شود، افزود: ماه زیبای شعبان به عنوان ماه نبی مکرم اسلام، ماه آماده شدن برای ورود به ماه میهمانی خداوند متعال است.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلامی در خصوص ماه شعبان فرمود:" شعبان ماه من است و هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد، خداوند متعال بهشت را به او واجب می‌کند".

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: زمانی که ماه شعبان فرا می‌رسید امام سجاد (ع) اصحاب خود را جمع می‌کرد می‌گفت خوشبحال آنهایی که در ماه شعبان آماده برای میهمانی گسترده رمضان می‌شوند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه همانگونه که مهمانی رفتن شرایطی دارد و منزلت و جایگاه میزبان هر چقدر بیشتر باشد، انسان به بهترین روش برای میهمانی رفتن آماده می‌شود تا در مقابل میزبان حقیر نشود، افزود: برای ورود به ماه رمضان نیز باید در ماه‌های رجب و شعبان آمادگی کسب کرد.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: برای ورود به ماه رمضان انسان باید آمادگی روحی و روانی و معرفتی کسب کند که ماه‌های رجب و شعبان زمینه‌ساز کسب معنویت و معرفت برای ورود به ماه ضیافت الهی است.

وی با اشاره به اعمال ماه شعبان، گفت: روزه گرفتن در روز اول ماه،استغفار، خواندن دعاهای وارده و صلوات شعبانیه بعد از نمازها و صدقه دادن در این ماه تاکید شده است چرا که در این ماه برکات الهی و رزق و روزی در این ماه اتفاق می‌افتد.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: شعبان ماهی است که همچون ماه رمضان روزی مردم زیاد می‌شود و در آن ارزاق و روزی مومنان و کار نیکو 70 برابر ثمره دارد.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به مناسبت‌های میلاد باسعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این ماه و تقارن آن با عید نوروز، گفت: میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) نیز در نیمه این ماه قرار دارد که باید از فرصت آن برای بهره‌گیری بیشتر معنوی استفاده کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر