logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۰۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر سمن یادآوران فرهنگ کهن در گفت‌وگو با موج رسا؛

سمن یادآوران فرهنگ کهن زنجان در بین 4 هزار سمن، رتبه برتر ملی را کسب کرد

سمن-یادآوران-فرهنگ-کهن-زنجان-در-بین-4-هزار-سمن،-رتبه-برتر-ملی-را-کسب-کرد
دبیر سمن یادآوران فرهنگ کهن استان زنجان با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره اتفاق توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: سمن ما در بین 4 هزار سمن در سطح کشور، موفق به کسب رتبه برتر ملی (A) شد.

فاطمه محرمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جشنواره اتفاق به منظور ارزیابی سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) حوزه جوانان در سطح ملی برگزار شد.

وی با اشاره به ارزیابی سمن‌ها در 5 حوزه توسط وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این ارزیابی در 5 محور شامل مدیریت مالی، مشارکت، مدیریت و سازمان، برون‌داد و روابط عمومی و تاثیرگذاری سمن‌ها بود.

محرمخانی افزود: سمن یادآوران فرهنگ کهن استان زنجان در بین 4 هزار سمن در سطح کشور، موفق به کسب رتبه برتر ملی (A) شد.

دبیر سمن یادآوران فرهنگ کهن استان زنجان گفت: این سمن در حوزه احیای آئین‌های بومی- محلی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در سمن انجام داده‌ایم، اظهار داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های سمن شامل برگزاری جشنواره‌های مختلف بود.

محرمخانی با بیان اینکه بعد از کرونا به سمت فضای مجازی و تولید فیلم رفتیم، خاطرنشان کرد: در این راستا آئین‌های بومی- محلی را شناسایی کرده و تا حد توان از آن‌ها فیلم کوتاه، تهیه کرده و ضمن پخش در شبکه‌ها به جشنواره ارسال کردیم.

دبیر سمن یادآوران فرهنگ کهن استان زنجان گفت: از بین 4 هزار سمن که در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند 9 سمن به عنوان برتر ملی انتخاب شدند که سمن ما نیز جزء این 9 سمن بود.

وی در خصوص دوره‌های قبلی جشنواره ابراز کرد: دوره‌های گذشته که در سال‌های 88 و 92 برگزار شد به ارزیابی و تقدیر از سمن‌های برتر اختصاص داشت اما ارزیابی‌ها در 2 دوره گذشته، کلی بوده و وعیارهای مشخصی نداشت و سمن‌های برتر بر اساس اطلاعات ارسالی هر استان انتخاب می‌شدند.

محرمخانی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در در دوره سوم، موسسه‌ای را انتخاب کرد که به مدت یک هفته در تمام استان‌ها مستقر شده و ضمن دریافت اطلاعات سمن‌ها بر اساس معیارها اقدام به ارزیابی می‌کردند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر