logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۰۱۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان به موج رسا خبر داد؛

آمادگی اورژانس زنجان برای چهارشنبه آخر سال/ ارائه آموزش به خانواده‌ها در بستر فضای مجازی

آمادگی-اورژانس-زنجان-برای-چهارشنبه-آخر-سال-ارائه-آموزش-به-خانواده‌ها-در-بستر-فضای-مجازی
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده‌ها مراقب آسیب‌های چهارشنبه آخر سال باشند تا شاهد حوادث ناگوار در استان نباشیم.

اصغر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در آخرین روز چهارشنبه آخر سال تعداد کد‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی افزایش می‌یابد اظهار کرد: 8 کد در مناطق مختلف سطح شهر زنجان مستقر می‌شوند تا خدمات رسانی به مردم در کمترین زمان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های سطح شهر زنجان در وضعیت آماده باش قرار می‌گیرند ادامه داد: متخصصان چشم و سوختگی در اورژانس بیمارستان‌های موسوی زنجان و ولیعصر(عج) زنجان مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه امیدواریم امسال شاهد حوادث ناگوار و غیرقابل جبران برای هیچ یک از شهروندان نباشیم عنوان کرد: سال گذشته مردم استان زنجان همکاری خوبی را داشتند و شاهد حوادث ناگوار برای خانواده‌ها نبودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد حوادث بسیار تلخی برای برخی از خانواده‌ها بودیم تاکید کرد: در برخی موارد صدماتی که در روز چهاشنبه شاهد بودیم از تخلیه چشم گرفته تا قطع اندام و سوختگی‌های شدید صورت بود.

جعفری خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان موارد احتیاط را رعایت کنند و از مواد محترقه دست ساز به جد خودداری کنند که بسیار خطرناک و حادثه ساز است.

وی با بیان اینکه بیشتر حوادث غیرقابل جبران توسط مواد محترقه دست ساز اتفاق می‌افتد بیان کرد: مواد محترقه دست ساز در سال‌های گذشته باعث آسیب‌های جدی برای جوانان شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم در این روز به شدت از فرزندان خود مراقبت کنند تا آخر سال تلخی را تجربه نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه از بهمن ماه بحث آموزش و اطلاع رسانی برای جلوگیری از آسیب‌های آخر چهارشنبه سال را آغار کردیم بیان کرد: بنر‌های هشدار دهنده در سطح شهر‌های استان زنجان نصب شده است.

جعفری با تاکید براینکه ارائه آموزش به خانواده‌ها در بستر فضای مجازی در استان زنجان آغاز شده است افزود: به دلیل تعطیلی مدارس و کرونا ارائه آموزش‌ها به صورت چهره به چهره ممکن نیست بنابراین با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش برنامه‌های آموزشی در قالب فضای مجازی توسط نرم افزار شاد برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای عدم استفاده از مواد محترقه خطرناک برای دانش آموزان ارائه می‌شود گفت: از مردم می‌خواهیم موضوع خانواده محوری را مد نظر داشته باشند تا چهارشنبه آخر سال را در کنار یکدیگر و با شادی سپری کنند./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر