logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۰۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح الگوی کشت در زنجان/ لغو ممنوعیت کشت برنج در انتظار ابلاغ تصمیملات کشوری

اجرای-طرح-الگوی-کشت-در-زنجان-لغو-ممنوعیت-کشت-برنج-در-انتظار-ابلاغ-تصمیملات-کشوری
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه اجرای طرح الگوی کشت در زنجان همچنان تداوم دارد گفت: سال آینده نیز در راستای اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اگر محدودیت کشت برنج در سطح کشور برداشته شود در استان نیز این اقدام برای سال آینده انجام خواهد شد اظهار کرد: با این حال ما همچنان برنامه جایگزین کردن محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر را در استان دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه در این راستا برای سال آینده برنامه‌های متعددی را در نظر گرفتیم ادامه داد: اگر محدودیت کشت برنج برداشته شود استان زنجان نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در مناطقی که استعداد کشت برنج وجود دارد، مشکلی نخواهیم داشت ادامه داد: کشت برنج هر ساله در استان زنجان انجام می‌شود اما در برخی از مناطق محدود وجود داشت که بنا به تشخیص شورای آب استانها ممنوعیت کشت برنج در سال 1400 در مناطق مختلف کشور لغو می‌گردد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح الگوی کشت همچنان در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد بیان کرد: زنجان جزو پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است.

تاراسی با بیان اینکه در راستای اصلاح الگوی کشت بهینه محصول پسته جایگزین هندوانه شده است ادامه داد: توسعه کشت محصولات کم آب‌بر را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت تولید محصولات کشاورزی براساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و آب‌وخاک در مناطق مختلف است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه با تاکید بر تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان گفت: تامین کودشیمیایی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در خصوص تامین کود ازته برای گندم و کلزا مشکلی وجود ندارد و این کود به مقدار نیاز استان تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار داده شد.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر