logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۰۱۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

الگوی رفتاری پیامبر اسلام(ص)، گفتمان استقامت است/ مسئولان در کنار نظارت بر بازار، قیمتها را کنترل کنند

الگوی-رفتاری-پیامبر-اسلام(ص)،-گفتمان-استقامت-است-مسئولان-در-کنار-نظارت-بر-بازار،-قیمتها-را-کنترل-کنند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه الگوی رفتاری پیامبر اسلام(ص)، گفتمان استقامت است، گفت: از جمله دستورات قرآن به پیامبر(ص)، استقامت بوده که این استقامت، نیازمند عزم و اراده و سپس عمل کردن و محکم ایستادن است.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه بعثت از جمله بزرگترین اعیاد مسلمانان است، اظهار داشت: خداوند در میان نعمت‌های فراوانی که برای بشر آفریده ۲ نعمت را با عنوان منت، بیان کرده است.

وی با بیان اینکه منت به معنی بزرگ، بی‌بدیل و غیر قابل جایگزین بوده و یکی از این نعمت‌ها پیامبر(ص) است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید پیامبری از بین خودشان و از جنس خودشان مبعوث کردم.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه جامعه قبل از بعثت و در محیط جاهلیت، لقب امین را به پیامبر گرامی اسلام داده بودند، افزود: کارهای پیامبر در چند محور بود که یکی از آن‌ها نشان دادن آیات و جلوه های الهی و دیگری تربیت، تزکیه و انسان‌سازی است.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه الگوی رفتاری پیامبر اسلام(ص)، گفتمان استقامت است، گفت: از جمله دستورات قرآن به پیامبر(ص)، استقامت بوده که این استقامت، نیازمند عزم و اراده و سپس عمل کردن و محکم ایستادن است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که استقامت، هزینه دارد اما هزینه سازش و تسلیم در برابر دشمن، بیشتر از استقامت است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه گفتمان استقامت و جنگ اراده‌ها در کشور طی یک و نیم ماه گذشته پاسخ داد، اظهار داشت: امروز ایران قدرتمند، کابوس آمریکا و اروپا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بلند شدن یک صدا از کشور، خاطرنشان کرد: طرح متقن، حساب‌شده و به‌موقع در رابطه با اقدام راهبردی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و توسط دولت اجرا شد و این همراهی نتیجه داد و سبب وحدت ملی شد.

وی افزود: دشمن با این اقدام، عقب‌نشینی کرد و نشان داد که اگر استقامت و مقاومت کنیم، دشمن عقب می‌نشیند.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به ایام پایانی ماه رجب گفت: از امام صادق(ع) نقل شده که هر کس روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند سختی جان کندن را به وی آسان می‌کند و هر کس 2 روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند هم سختی جان کندن را به وی آسان کرده و هم وی را از وحشت قبر نجات می‌دهد و هم عبور وی از پل صراط را آسان می‌کند.

وی افزود: امام صادق(ع) فرموده‌اند: هر کس 3 روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند هم سختی جان کندن را به وی آسان کرده و هم از وحشت قبر نجات داده و هم عبور از پل صراط را به وی آسان کرده و هم حساب روز قیامت را به وی آسان می‌کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به مناسبت‌های ماه اسفند گفت: 22 اسفند، روز شهدا است که در سال 58 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز تکریم و تجلیل شهدا نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه اسفند، ماه عجیبی برای شهدا است، اظهار داشت: در این ماه در دوران دفاع مقدس فقط از ستان زنجان بیش از 500 شهید تقدیم انقلاب شده است.

آیت‌اله خاتمی، ترور 17 هزار نفر از ایرانیان در 24 اسفندماه توسط منافقین، انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال 63 ، سالروز رحلت حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی و همچنین اعیاد شعبانیه را از دیگر مناسبت‌های موجود در اسفندماه بیان کرد و گفت: سالروز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار، نامگذاری شده چرا که سیدالشهدا(ع) بزرگ‌پاسدار دین اسلام است و دین اسلام به برکت خون امام حسین(ع) زنده نگه داشته شد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نگرانی از وضعیت بازار و معیشت مردم ابراز کرد: بنده نیز در جلسات مختلف این تذکرات را به مسئولان داده‌ام.

آیت‌اله خاتمی افزود: مسئولان بر بازار نظارت می‌کنند اما نظارت، کافی نیست چرا که در کنار نظارت باید قیمت‌ها نیز کنترل شود.

وی با بیان اینکه احتمال دارد به دلیل بیماری کرونا عید امسال نیز مانند سال گذشته باشد، تصریح کرد: مدیریت تشریفات با مردم و نظارت و کنترل بر بازار بر عهده مسئولان است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر