logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۰۱۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبرداد

تعطیلی بازارچه‌‌های صنایع دستی و نوروزگاه در زنجان

تعطیلی-بازارچه‌‌های-صنایع-دستی-و-نوروزگاه-در-زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بازارچه های صنایع دستی و برنامه های تجمعی همچون نوروزگاه و اجرای موسیقی زنده در ایام نوروز در زنجان ممنوع است.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به آخرین مصوبه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و در شهرهای زرد و آبی با رعایت شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا سفر مانعی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا برنامه‌های عید نوروز در استان زنجان پیگیری می‌شود، افزود: یکی از مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا اقامت تنها در اماکنی که از وزارت میراث فرهنگی و یا ادارت کل میراث فرهنگی در استان‌ها مجوز اخذ کرده‌‌اند، امکانپذیر است.

این مسئول گفت: اقامت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌‌نامه‌های ستاد ملی کرونا بلا مانع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه دایر کردن چادر در مبادی ورودی و خروجی شهرها و ایجاد کمپ و اقامت موقت هم ممنوع است، افزود: بازدید از اماکن تاریخی و سایت موزه‌هایی همچون رختشویخانه، مردان نمکی، گنبد سلطانیه و غار کتله‌خور در ایام نوروز در صورت ادامه شرایط امروز امکانپذیر است.

ارجمند با اشاره به اینکه فروش بلیط اماکن گردشگری زنجان به صورت اینترنتی است، گفت: بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها نیز با فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

وی از تعطیلی بازارچه‌های صنایع دستی در ایام نوروز خبرداد و گفت: مراسم‌های نوروزی مثل نوروزگاه و اجرای موسیقی و فعالیت‌های تجمعی امسال ممنوع است.

این مسئول در خصوص بیمه صنعتگران استان زنجان نیز بیان داشت: در سال جاری صنعتگران استان زنجان در قالب بیمه عشایر و روستاییان بیمه شده و از خدمات این نوع بیمه استفاده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه سهمیه استان زنجان در زمینه بیمه تامین اجتماعی مثل سال‌های گذشته ناچیز بود، افزود: امسال تلاش شد تا بیمه، بیمه شدگان سال‌های گذشته تمدید شود.

ارجمند بیان داشت: سهمیه ناچیز در زمینه بیمه تامین اجتماعی موجب شد تا نتوانیم همه صنعتگران استان را بیمه کنیم.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار برای سال 1400 سهمیه خوبی به استان زنجان در زمینه بیمه اختصاص می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه هدف صنعتگران رشته‌های مختلف در استان ساماندهی شده اند، خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم این افراد در سال آینده بیمه می‌شوند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر