logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۰۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با موج رسا:

مکتب پیامبر گرامی اسلام نجات دهنده بشریت از گمراهی است

مکتب-پیامبر-گرامی-اسلام-نجات-دهنده-بشریت-از-گمراهی-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: توجه به مکتب پیامبر گرامی اسلام در همه امور موجب رهایی از گمراهی و ضلالت می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: خداوند متعال طبق آیه 164 سوره آل عمران "ولَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ"، تکلیف بشریت را در راستای رسالت پیامبر  گرامی اسلام و تکلیف پیامبر را نسبت به بشریت متذکر می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این آیه خداوند متعال برای هدایت جامعه هیچ زمان بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود، افزود: حکمت الهی ایجاب می‌کند که برای بشر هدایتگری بفرستد تا انسان به واسطه آن راهنما مسیر حق و حقیقت و درستی را را بیابد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: بر اساس این آیه در واقعه ولایت تکوینی حضرت احدیت به واسطه ولایت تشریعی که ولایت ائمه معصومین و پیامبر گرامی اسلام است به جامعه معرفی می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: در این آیه خداوند متعال می‌فرماید که من بر مومنین منت گذاشتم که برای آنها پیامبری از جنس خودشان فرستادم که نعمتی غیر قابل جبران بوده و با نعمت‌های دیگر قابل جایگزینی نیست و این امر نشان دهنده جایگاه رفیع بشر است که می‌تواند مسیر ترقی و پیشرفت را طی کند.

 حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که می‌فرماید: "انما بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ"، بیان داشت: این حدیث در کنار آیه 164 سوره آل عمران این خروجی را به ما می‌دهد که زندگی انسان با اخلاقیات لذت می‌یابد.

وی با بیان اینکه همه امور به نام‌های مختلف از جمله حقوق بشر، حقوق اجتماعی و عدالت اجتماعی با اخلاق تحقق می‌یابد، ادامه داد: اخلاق بشری در سیاست، رفتارهای اجتماعی و ارتباطات اجتماعی نشان دهنده این است که بشر به اخلاقیات بیشتر از هر چیزی نیاز دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد به مقام اصلی خلیفه الهی و جایگاه رفیع خود برسد، نباید از رسالت پیامبران و امامت ائمه معصومین و از کتاب آسمانی و حکمت الهی فاصله بگیرد.

کارشناس مسائل مذهبی دلیل از هم پاشیدگی بنیان خانواده در غرب را عدم توجه به مسائل مهم دینی عنوان کرد و گفت: داشتن زندگی حیوانی، تصویب قوانین برای ازدواج با محارم در واقع فاصله‌گیری بشر از تعالیم الهی، پیامبران، تزکیه و کتاب‌های الهی است که هر چه قدر این فاصله افزایش یابد، فساد در جامعه گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام بیگدلی برضرورت بازگشت بشریت به  تفکر الهی و دینی و رعایت حرایم تاکید کرد و گفت: در مکتب امیر المومنین(ع) به دلیل توجه به مکارم اخلاقی و دینی انسان‌هایی همچون مالک اشتر و محمدبن ابی بکر تربیت یافته و ده‌ها شاگرد تربیت می‌شوند.

وی گفت: نگاهی به دوران زندگی امام حسین(ع) نیز نشان می‌دهد توجه به مکتب ائمه اطهار (ع) موجب تربیت افراد بزرگی همچون حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع)،حبیب بن مظاهر و زهیر می‌شود که در تاریخ معاصر نیز افرادی همچون مقام معظم رهبری، حضرت امام خمینی (ره) و حاج قاسم سلیمانی در مکتب اسلام تربیت می‌شوند که بشریت را از معضلات و گرفتارهای نجات می‌دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تربیت دینی و اسلامی موجب شد تا حاج قاسم سلیمانی به عنوان منجی بشریت معرفی شد چرا که وی تربیت یافته مکتب الهی بود و ترامپ به عنوان  شیطان بزرگ معرفی می‌شود چرا که تربیت یافته حزب شیطان است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: بزرگترین درس پیامبر گرامی اسلام این است که باید جزو حزب‌الله  و تابع دستورات الهی در خانواده و اجتماع باشیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر