logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۰۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا:

امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، ادامه‌دهنده راه بعثت هستند/ عهدشکنی با ولی فقیه، شکستن بیعت با خداوند است

امام-خمینی(ره)-و-رهبر-معظم-انقلاب،-ادامه‌دهنده-راه-بعثت-هستند-عهدشکنی-با-ولی-فقیه،-شکستن-بیعت-با-خداوند-است
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعثت به معنای دگرگونی در عالم بشریت است، گفت: امام خمینی(ره) از کسانی بود که بیشترین تاثیر را از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ادامه‌دهنده این راه هستند.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 27 رجب، سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: امروز سالروز بعثت پیامبری است که عصاره خلقت و یادگار ارزشمند پیامبران گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم با تمام نعمت‌هایی که به ما عطا فرموده در برابر این نعمت با یک تعبیر ویژه با ما سخن گفته و فرموده که خدا پیامبر(ص) را بر مومنین، منت نهاده است.

آیت‌اله دولابی افزود: خداوند، نعمت بزرگ و سنگینی را به ما عطا کرده که چه انسانی از میان سایر انسان‌ها این لیاقت را پیدا می‌کند که مخاطب مستقیم وحی الهی قرار می‌گیرد و برای بشریت تا رزو قیامت، درس زندگی را تولید و تبلیغ کرده و مسیر رسیدن به قله‌های سعادت را برای بشریت، هموار کند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعثت به معنای دگرگونی در عالم بشریت است، گفت: البته این دگرگونی در آغاز با دگرگونی در وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) انجام گرفت و ایشان جامعه صدر اسلام و سپس جامعه بشری را متحول کردند.

وی اظهار داشت: ما نیز اگر بخواهیم به معنای واقعی تحت تاثیر بعثت نبی مکرم اسلام(ص) قرار بگیریم باید این نهضت را از خودمان آغاز کنیم و در درون ما یک تحول و انقلابی رخ بدهد و این انقلاب درونی به انقلاب پیرامونی ما استمرار پیدا کرده و پس از آن به یک انقلاب تمدنی در جهان اطرافمان بیانجامد.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از کسانی بود که بیشترین تاثیر را از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) گرفت، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، دگرگونی و تحول زا در وجود خودش ایجاد کرد و این تحول در اطرافیان و شاگردان ایشان ایجاد شد و سپس در ملت ایران و در نهایت، موجب تحول در جهان معاصر شد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه‌دهنده راه بعثت نبی مکرم اسلام(ص) هستند.

 

*‌ عهدشکنی با ولی فقیه، شکستن عهد با خداوند است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریان سقیفه بنی ساعده گفت: خداوند متعال، عهدی از ما گرفته که مطیع او باشیم و مطیع شیاطین نباشیم.

وی با بیان اینکه این عهد در بیعت با ولی خدا محقق شده و جامه عمل به آن پوشانده می‌شود، اظهار داشت: وقتی با ولی خدا بیعت می‌کنیم در واقع به آن عهدی که با خداوند بسته‌ایم، وفاداری کرده و پایبندی به آن عهد را نشان می‌دهیم.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه اگر کسی عهد با ولی خدا را بشکند در واقع بیعت با خدا را شکسته است، تصریح کرد: بیعت با رسول مکرم اسلام(ص) و جانشینان ایشان که ائمه معصومین(ع) بوده و در عصر غیبت نیز ولی فقیه، جانشین حضرت ولی‌عصر(عج) است و بالعکس بیعت با ولی فقیه در واقع بیعت با امام زمان(عج) و بیعت با ایشان در واقع بیعت با پیامبر(ص) و بیعت با پیامبر(ص) نیز بیعت با خداوند است.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشته و لذا در حمایت و اطاعت از عنصر ولایت، جدیت به خرج داده و عهدشکنی نکنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر