logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۰۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

2.2 درصد اشتغال بخش تولید کشور متعلق به استان زنجان است

2.2-درصد-اشتغال-بخش-تولید-کشور-متعلق-به-استان-زنجان-است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 2.2 درصد اشتغال کشور در بخش تولید و صنعت، متعلق به استان زنجان است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: 3094 جواز تاسیس و طرح توسعه با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 75 هزار و 968 میلیارد تومان و اشتغال 98 هزار و 835 نفر داریم که 24 درصد جوازها منتج به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 1266 پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری 12 هزار و 538 میلیارد تومان داریم که ماهیت کارخانه‌ای دارند و این پروانه‌ها موجب اشتغال مستقیم 46 هزار نفر شده ضمن اینکه حجم سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها با احتساب نرخ تعریف‌شده ارز در سامانه بهین‌یاب است.

فغفوری افزود: تعداد پروانه‌های برنامه‌ریزی شده برای سال جاری 170 مورد بود که تاکنون 170 مورد محقق شده و حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده در سال جاری 585 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی گفت: در دهه فجر امسال، واحدهای تولیدی با بیش از 7500 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه استان زنجان 1.3 درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد، اظهار داشت: 2.13 درصد از مجموع پروانه‌های صنعتی و 2.3 درصد از مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی و 2.2 درصد از مجموع اشتغال صنعتی کشور و 3 درصد از مجموع جوازهای تاسیس کشور متعلق به استان زنجان است که نشان می‌دهد این استان به سمت ایجاد واحدهای با سرمایه‌گذاری بالا سوق داده شده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: امسال، احیای 30 واحد تعطیل برای استان زنجان در نظر گرفته شده بود که در 11 ماهه سال جاری 20 واحد خارج از شهرک‌های صنعتی و 21 واحد در داخل شهرک‌های صنعتی، احیا و به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی با اشاره به برنامه نهضت ساخت داخل از سوی وزارت صمت گفت: در این زمینه برای استان زنجان 66 میلیون دلار برنامه‌ریزی شده بود که عملکرد استان زنجان تا پایان آذرماه سال جاری با 245 درصد تحقق 162 میلیون دلار بوده است.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد، گفت: کارگروه جهش تولید استان زنجان در 2 فروردین‌ماه سال جاری و بلافاصله بعد از نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، تشکیل و نقشه راه آن در نیمه اول خردادماه، تکمیل و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه رشد شاخص‌های صنعتی استان زنجان در تمام موارد، بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که کار بسیار عظیم و ارزشمندی انجام شده و این توفیقات در شرایط کنونی تحقق پیدا کرده است.

حقیقی با بیان اینکه با برگزاری میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همزمان با بازدید از واحدهای صنعتی، مشکلات واحدها در سطح استان و در غیر این صورت با پیگیری از مسئولان ملی، حل شده است، خاطرنشان کرد: تسهیلات اعطایی در این بخش در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 110 درصد افزایش پیدا کرده است.

استاندار زنجان ابراز کرد: برای سال جاری 218 میلیون دلار صادرات برای استان زنجان از سوی وزارت صمت، تعیین شده بود که تاکنون 260 میلیون دلار صادرات از این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار به ترتیب رتبه‌های 2 و 3 کشور را دارد، گفت: افزایش شمار بیمه‌شدگان اجباری و کاهش شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، نشان از فعالیت واحدهای تولیدی در سطح استان دارد.

حقیقی با بیان اینکه 3 اقدام مهم در حوزه تولید در استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: اقدام اول این بود که واحدهایی که آغاز به کار کرده بودند را به مرحله بهره‌برداری رساندیم و در این راستا در دهه فجر امسال، واحدهایی با حجم سرمایه‌گذاری بیش 7652 میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیدند و ارزش تولیدات این واحدها به اندازه‌ای بود که برنامه‌های یک روز رئیس‌جمهوری به این موضوع اختصاص یافت.

وی، اقدام دوم را بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید بیان کرد و افزود: از سال 97 تاکنون 60 واحد به چرخه تولید بازگشته و 2 هزار اشتغال، احیا شده است.

حقیقی ادامه داد: اقدام سوم نیز رفع مشکل واحدهای تولیدی است که با تمام توان برای حل آن‌ها تلاش شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر