logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۰۰۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان خبرداد

افزایش نظارت‌ها بر ناوگان مسافربری زنجان در عید نوروز/ مردم رانندگان متخلف را معرفی کنند

افزایش-نظارت‌ها-بر-ناوگان-مسافربری-زنجان-در-عید-نوروز-مردم-رانندگان-متخلف-را-معرفی-کنند
معاون اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: نظارت‌ها بر حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان به ویژه ناوگان مسافربری در عید نوروز در استان زنجان افزایش می‌یابد.

علی مدقالچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیچ نوع پیش فروش بلیط برای سفر در عید نوروز در استان زنجان انجام نمی‌شود و تنها فعالیت اداره کل در عید نوروز در این زمینه کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رانندگان قبل از سفر باید نسبت به ضد عفونی کردن اتوبوس اقدام کنند، ادامه داد: ارائه پک بهداشتی شامل ماسک و پد الکلی به مسافران ضروری است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت سلامت مسافران قبل از سفر از طریق کد ملی در سامانه رصد می‌شود، ادامه داد: مسافر و اتوبوس در ترمینال و در طول مسیر مورد بررسی قرار می گیرند تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و مسافر بیماری نیز از ناوگان استفاده نکند.

معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان بیان داشت: اتوبوس‌ها تنها از 50 درصد ظرفیت خود برای مسافرگیری استفاده می‌کنند و در هر ردیف تنها دو نفر مسافر قرار می‌گیرد.

مدقالچی بیان داشت: در صورت تخلف از سوی رانندگان در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسافرگیری، کارت ناوگان غیرفعال شده و اجازه فعالیت به آن راننده داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که راننده‌ای خواب بوده و دوربین را دستکاری کند بلافاصله از مرکز مانیتورینگ با وی تماس گرفته شده و تذکر لازم داده می‌شود، گفت:  رانندگان متخلف به کمیسیون‌های 11 و 14 ارجاع داده می‌شوند تا اعمال قانون انجام شود.

این مسئول از برگزاری گشت‌های مشترک با پلیس راه به دلیل شرایط کرونا در ایام نوروز خبرداد و گفت: رانندگان از مبدا تا مقصد نظارت می‌شوند.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر 140  دستگاه اتوبوس در استان زنجان فعالیت می‌کند 73 دستگاه وی آی پی است است.

مدقالچی با بیان اینکه به دلیل شرایط بیماری کرونا، بخشنامه‌ای برای پیش فروش بلیط اتوبوس ارائه نشده است، افزود: امسال ستاد تسهیلات سفر فعال نسبت و فقط و کنترل ایمنی و بهداشتی انجام می شود تا بیماری کرونا از ظریق ناوگان اتوبوسی گسترش نیابد.

وی یادآور شد: ضروری است مردم هم تخلفات ناوگان و رانندگان اتوبوس را از جمله نداشتن ماسک و مسافرگیری اضافه را اطلاع دهند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر