logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۰۰۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون شهردار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

کمبود 60 دستگاه اتوبوس شهری در زنجان

کمبود-60-دستگاه-اتوبوس-شهری-در-زنجان-
معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 80 دستگاه اتوبوس در شهر زنجان فعالیت می‌کند، گفت: تعداد استاندارد اتوبوس مورد نیاز شهر زنجان 140 دستگاه است اما کمبود 60 دستگاه از مناطق دیگر جبران شده است.

سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص مشکل ترافیکی مرکز شهر زنجان به‌ویژه در خیابان‌های سعدی و امام(ره) به دلیل اصلاح خطوط اتوبوسرانی اظهار داشت: این مورد می‌تواند یکی از دلایل ترافیک باشد اما مشکل ترافیکی مرکز شهر زنجان فقط این موضوع نیست.

وی مشکل اصلی ترافیک در هسته مرکزی شهر زنجان را استفاده از خودروی شخصی دانست و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این است که شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده نکرده و حتی برای کارهای جزئی با خودروی شخصی خود به داخل شهر می‌روند.

عباسی با بیان اینکه استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید فرهنگسازی شود، افزود: به دلیل عدم استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس‌های شهری با کمترین تعداد مسافر، تردد می‌کنند و شهرداری نیز مجبور به پرداخت یارانه روزانه به آن‌هاست.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری زنجان تاکید کرد: باید بر روی مساله فرهنگسازی، کار شود تا مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی در پاسخ به اینکه علت سوار نشدن شهروندان به اتوبوس و استفاده از خودروی شخصی، تعداد کم اتوبوس‌ها و دیر آمدن آن‌ها به ایستگاه‌ها است، گفت: این مورد را قبول ندارم زیرا خودم به صورت ناشناس، سوار اتوبوس یکی از مسیرها شدم و سر وقت می‌آیند ضمن اینکه شهروندان می‌توانند دیر آمدن اتوبوس‌ها را گزارش کنند تا پیگیری کنیم.

عباسی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 80 دستگاه اتوبوس در شهر زنجان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: تعداد استاندارد اتوبوس مورد نیاز شهر زنجان 140 دستگاه است اما کمبود 60 دستگاه از مناطق دیگر جبران شده است.

وی با بیان اینکه 30 دستگاه اتوبوس شهرداری نیز بلااستفاده بوده که به دنبال پیمانکار بخش خصوصی برای به‌کارگیری و ارائه خدمات آن‌ها در شهر زنجان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها شهرداری در نظر دارد تا تعدادی اتوبوس نیز از شهر اردبیل در زنجان به‌کارگیری کند.

معاون شهردار زنجان تصریح کرد: زنجان طبق استاندارد 60 دستگاه کمبود اتوبوس دارد که این مساله از اطراف شهر مانند فاز 6 گلشهر و کوی نانوایان تامین شده تا مشکلی برای تردد در داخل شهر زنجان وجود نداشته باشد.

وی افزود: مشکل کمبود اتوبوس‌ها را انکار نمی‌کنیم اما این کمبود از مناطق اطراف، جبران شده است ضمن اینکه باید فرهنگسازی شود تا مردم برای رفت‌وآمد در مرکز شهر، کمتر از خودروی شخصی استفاده کرده و استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را جایگزین آن کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر