logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۰۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار ماهنشان:

شهرستان ماهنشان دچار بی‌مهری مسئولان استانی شده است

شهرستان-ماهنشان-دچار-بی‌مهری-مسئولان-استانی-شده-است
شهردار ماهنشان با انتقاد از استاندار زنجان در خصوص وعده‌های عملی نشده در این شهر گفت: شهر ماهنشان دچار نامهربانی و بی‌مهری مسئولان استانی شده است.

به گزارش موج رسا; حسن ملکی امروز در جلسه شهرداران و روسای شورای شهرها با گلایه از استاندار در خصوص بی‌مهری نسبت به ماهنشان اظهار کرد: ماهنشان دچار بی‌مهری و نامهربانی مسئولان استانی قرار گرفته است.

وی خطاب به استاندار زنجان عنوان کرد: شما به شهر زرین آباد که حوزه انتخابی اصلی آقای خاتمی نماینده مجلس بوده توجه دارید و جزو شهر کمتر توسعه یافته اعلام کردید در حالی که شهر ماهنشان از همه شهرهای استان زنجان کمتر توسعه یافته است. 

شهردار ماهنشان با بیان اینکه ماهنشان تنها شهری که از همه جهات از جمله راه و ارتباطات محروم واقع شده است گفت: منطقه ما از نظر موقعیت در آمدی دامی بوده و سه سال است که در تلاش هستیم که برای ماهنشان یک شهرک دامی ایجاد شده و دام‌ها به بیرون از شهر منتقل شود اما تا به امروز تحقق نیافته است. 

وی با اشاره به اینکه در حضور رئیس سازمان شهرداری‌ها قول دادید یک دستگاه ماشین آتش نشانی سبک برای ماهنشان اختصاص دهید که تا به امروز محقق نشده است گفت: نیروی آتش نشانی هم در ماهنشان نداریم و اگر تنها نیروی آتش نشانی ماهنشان بازنشست شود ماهنشان فاقد نیروی آتش نشانی خواهد بود. 

علی محمودی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز در این جلسه گفت: اقدامات شهرداریها در حوزه‌های مالی، اداری، شهرسازی و خدمات شهری به صورت جداگانه احصا شده و نتایج آن به فرمانداری‌هاو روسای شوراها ابلاغ شده است. 

وی خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته شهرداری ابهر، آببر و گرماب از بین ۲۰ شهرداری استان زنجان حائز رتبه برتر شدند. 

محمودی با تاکید براینکه شهرداران برتر استان تقدیر خواهند شد عنوان کرد: در حوزه اعتباراتی که در ۱۱ ماهه امسال از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی شهرداریها به شهرداریهای استان پرداخت شده حدود ۲۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. 

وی گفت: اعتباری که توسط اداره مالیاتی توزیع شده ۵ درصد افزایش یافته است و در سه ماه اخیر اعتبارات خوبی را از سازمان شهرداریها و هم از اداره کل امور مالیاتی برای شهرداریها اختصاص پیدا کرده است. 

هوشنگ نوری‌آرا شهردار خرمدره نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: هشتاد درصد جمعیت شهرستان خرمدره در شهر خرمدره زندگی می کنند و این نیاز را می طلبد که اعتبارات و تجهیزات براساس جمعیت شهرستان تخصیص داده شود. 

وی گفت: برای اجرای طرح شبکه فاضلاب خرمدره که ۲۵ سال پیش آغاز شده تا به امروز عملا اتفاقی نیفتاده است و این اقدامات هزینه‌های چند برابری را برای شهرداری تحمیل خواهد کرد. 

نوری‌آرا گفت: در حال حاضر اقداماتی که در داخل شهر اجرا می‌شود به خاطر اجرای شبکه فاضلاب شهری تخریب خواهد شد. 

در ادامه شهردار ابهر  با بیان اینکه بحث فاضلاب ابهر یکی از مشکلاتی که است که با آن مواجه هستیم افزود: رها شدن نصف کاره طرح فاضلاب این شهرستان ابهر معضلی برای این شهرستان تبدیل شده است. 

وی تاکید کرد: براساس اظهارات کارشناسان آب فاضلاب، بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد آب شرب این شهر به خاطر فرسوده بودن سیستم‌های آب‌رسانی به هدر می‌رود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر