logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۰۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان خبر داد؛

شرایط ویژه محدودیت‌های کرونایی در 2 روستای استان زنجان

شرایط-ویژه-محدودیت‌های-کرونایی-در-2-روستای-استان-زنجان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان گفت: سهل‌انگاری در 2 روستای استان سبب ابتلای افراد بسیاری به بیماری کرونا و قرنطینه افراد با pcr مثبت شد.

به گزارش موج رسا; محمود زمانی شامگاه سه‌شنبه (19 اسفند) در هشتاد و یکمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان زنجان با بیان اینکه سَوَنتو، یکی از این روستاها از توابع شهرستان ماهنشان است، اظهار داشت: در این روستا که 90 خانوار دارد با انجام 215 تست 53 مورد مثبت کرونا شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه افراد با pcr مثبت قرنطینه شدند، خاطرنشان کرد: اهالی روستا همکاری مطلوبی با مسئولان و کادر بهداشت داشتند و 2 مورد تجمع برگزار شده بوده که آن‌ها نیز به دادگستری معرفی شدند.

زمانی، روستای بعدی را شهرک از توابع شهرستان ایجرود نام برد و افزود: در این روستا نیز 13 مورد مثبت شناسایی شد اما متاسفانه اهالی روستای شهرک، همکاری نکردند و به همین دلیل، دستور معرفی به دادگستری صادر شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان گفت: جهت پایش عدم پذیرش مسافر، آمار ورودی‌های این روستاها روزانه به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش می‌شود.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 180 هزار و 480 نمونه سرپایی و بستری گرفته شده است.

وی افزود: طی این مدت 48 هزار و 167 مورد مثبت، شناسایی شده است.

قزلباش با اشاره به آمار مراجعات به مراکز 16 ساعته طی هفته‌های اخیر اظهار داشت: 5619 مراجعه در هفته گذشته به 6054 مراجعه در این هفته رسیده که افزایش مختصری را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به روستای سونتو خاطرنشان کرد: این مورد نشان می‌دهد که یک غفلت و سهل‌انگاری از سوی افراد تا چه اندازه جامعه را متضرر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه یک فردی از روستای سونتو به آبیک، سفر کرده و در آنجا به کرونا مبتلا شده بود، گفت: این فرد پس از بازگشت به روستا موجب ابتلای همسرش و در ادامه، افراد دیگر می‌شود ضمن اینکه این فرد در یک جشن تولد در همان روستا شرکت کرده و بیماری از وی به سایر میهمانان نیز سرایت کرده بود.

قزلباش با بیان اینکه به این ترتیب، روستا تبدیل به کانون کرونا شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون محدودیت‌های جدی در روستای سونتو اعمال شده و اَرزاق مردم با تلاش بسیج، تامین شده و بسته‌های معیشتی در آنجا توزیع می‌شود ضمن اینکه 2 مدرسه موجود در روستا نیز در حال تجهیز است تا برای قرنطینه بیماران اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مردم در روستای سونتو همکاری خوبی با مسئولان و کادر بهداشتی دارند، گفت: وعده‌های غذایی برای مبتلایان نیز در حال تامین است.

قزلباش تصریح کرد: در صورتی که به توصیه‌های بهداشتی عمل نشود، می‌تواند یک شهر را درگیر کرده و فاجعه‌ای رخ دهد لذا مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق، رعایت کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر