logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۰۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در ستاد کرونای استان زنجان عنوان شد؛

اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان دستگاه برتر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اداره-کل-آموزش-و-پرورش-استان-زنجان-دستگاه-برتر-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی
طبق رصد و پایش حراست دستگاه‌ها نسبت به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با کسب 1600 امتیاز، برترین دستگاه اجرایی در سطح استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شناخته شد.

به گزارش موج رسا; هشتاد و یکمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونای استان زنجان شامگاه سه‌شنبه (19 اسفند) به ریاست استاندار برگزار شد.

نماینده حراست کل دستگاه‌های اجرایی استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح دستگاه‌ها در 16 شاخص مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: هرکدام از شاخص‌ها 100 امتیاز و در مجموع 1600 امتیاز دارد که اداره کل آموزش و پرورش استان با کسب 1600 امتیاز، مقام اول را کسب کرد.

وی اظهار داشت: اداره کل بیمه سلامت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بانک رفاه و اداره کل انتقال خون استان نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان در این جلسه با تاکید بر اینکه حراست دستگاه‌ها و ادارت این پایش و رصد را استمرار دهند، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی شاخص‌ها مانند غربالگری در ورودی، فعالیت آبدارخانه‌ها و حذف جلسات حضوری باید افزایش و ارتقا یابد و از دستگاه‌هایی که بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند نیز تجلییل می‌شود.

وی تاکید کرد: محدودیت تردد خودروها از ساعت 21 تا 3 صبح به شدت و قاطعانه باید توسط نیروی انتظامی کنترل شود و هیچ کوتاهی در این زمینه جایز نیست.

حقیقی با اشاره به سهل‌انگاری صورت‌گرفته در 2 روستای استان که سبب افزایش تعداد مبتلایان و قرنطینه روستا شده است، گفت: عاملین انتقال ویروس در این روستاها باید به قانون، پاسخگو باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه عاملین این سهل‌انگاری باید تمام غرامت و هزینه‌های مربوط به بیماران و فوتی‌های احتمالی را بپردازند، اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا کسی حق ندارد بر اثر سهل‌انگاری، درگیر این ویروس شده و دیگران را نیز مبتلا کند زیرا تهدید بهداشت طبق قانون، جرم است.

حقیقی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید تدبیری اتخاذ کنند که زمینه کارهای خودسرانه، خشک شود، تصریح کرد: عدم تمکین مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتیف معنی نداشته و کسی جرات و حق ندارد با تخطی از مصوبات ستاد کرونا سلامتی مردم را به خطر بیندازد.

استاندار زنجان ضمن تاکید بر عدم پذیرش میهمان از سایر استان‌ها در تعطیلات عید نوروز و ضرورت جلوگیری از ورود دستفروشان غیربومی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان بومی خاطرنشان کرد: زنجانی‌های مقیم سایر استان‌ها باید با تست pcr منفی وارد زنجان شوند.

وی با تاکید بر فعالسازی و تشکیل جلسات کمیته‌های ستاد کرونا گفت: مجوز تردد خودروها به سایر استان‌ها باید توسط نیروی انتظامی صادر شود.

حقیقی با اشاره به اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی در استان خاطرنشان کرد: هنوز هم از یک موضوع، رضایت ندارم.

وی با بیان اینکه مقرر بود با اجرای طرح شهید سلیمانی، تست‌ها افزایش و میزان موارد مثبت، کاهش یافته و به ازای هر فرد مثبت 10 نفر رهگیری شود، افزود: این اقدامات به خوبی انجام شده و تاکنون بیش از 183 هزار تست در استان گرفته شده و pcr مثبت نیز به 8 درصد رسیده و به اندازه هر فرد مثبت نیز 11 نفر رصد و پیگیری شده‌اند.

حقیقی ادامه داد: مشکل اصلی این است که موارد مثبت شناسایی‌شده به نقاهتگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند و از این موضوع رضایت ندارم و این چرخه اصلی باید اتفاق بیفتد و موارد مثبت، قرنطینه شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر