logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۰۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

علائم تزریق واکسن کرونا با چه مشخصه‌هایی در بدن نمودار می‌شود؟

علائم-تزریق-واکسن-کرونا-با-چه-مشخصه‌هایی-در-بدن-نمودار-می‌شود؟
عضو هیئت‌علمی دانشکده بهداشت با تشریح علائمی که پس از تزریق واکسن کرونا در داوطلب تزریق ظاهر می‌شود، گفت: پس از تزریق واکسن، دریافت‌کننده نمی‌تواند بدون رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک در مجامع عمومی ظاهر شد.

به گزارش موج رسا; دکتر مسعود یونسیان، عضو هیئت‌علمی دانشکده بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تشریح علائمی که بعد از تزریق واکسن کرونا در شخص داوطلب تزریق ظاهر می‌شود، گفت: علائمی که بعد از تزریق واکسن کرونا در شخص پدیدار می‌شود، عموماً مشتمل بر علائمی عمومی مانند سایر واکسن‌هاست. این علائم، علائم بدی نیستند و دلیل براثر بخشی واکسن است. یعنی نشان‌دهنده این است که واکسن تزریقی اثر خود را در بدن فرد داوطلب داشته است.

 

وی اضافه کرد: علائمی مانند بدن‌درد، تب، سردرد، درد موضعی محل تزریق و یا علائمی مانند آنفلوانزا را شاید داوطلب پس از تزریق واکسن کرونا هم داشته باشد. اگر در دو سه روز متعاقب تزریق واکسن داوطلبان چنین علائمی را پیدا کنند، جای نگرانی نیست؛ چراکه این حالات از علائم طبیعی پس از تزریق واکسن محسوب می‌شود و نشان‌دهنده تأثیرگذاری واکسن است.

 

استاد گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت در خصوص علائمی که پس از تزریق واکسن نیاز به مشورت و مراجعه به پزشک است، گفت : اما اگر داوطلبان دچار علائمی مانند کهیر شدند و پوست بدنشان سرخ شد و یا دچار تنگی‌‌نفس یا کاهش فشارخون، سرگیجه و گیجی شدند، باید به‌سرعت به پزشک معالج مراجعه نمایند. این افراد باید متوجه باشند که واکنش‌ها نباید تشدید یافته باشد. گرچه این علائمی که نام بردیم، خیلی هم غیرعادی نیستند؛ اما بااین‌وجود اگر شدت علائم زیاد شد، باید با پزشک مشورت کنند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از هم‌وطنان به تصور اینکه پس از تزریق واکسن می‌توانند بدون ماسک در اماکن عمومی حضور پیدا کنند، تصمیم به تزریق واکسن گرفته‌اند؛ آیا این تصور درست است، گفت: پاسخ من منفی است. به دو دلیل می‌گویم نه! دلیل اول این است که پس از تزریق واکسن، مدت‌زمانی نیاز است که ایمنی حاصل از تزریق واکسن ظاهر شود./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر