logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۰۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان خبرداد

افزایش 20 درصدی قیمت میوه در آستانه عید نوروز در زنجان

افزایش-20-درصدی-قیمت-میوه-در-آستانه-عید-نوروز-در-زنجان
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان از افزایش 20 درصدی قیمت میوه نسبت به دو هفته گذشته در میدان میوه و تره‌بار خبرداد.

سید مرتضی هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهارداشت: در حال حاضر قیمت میوه نسبت به دو هفته گذشته 20 درصد افزایش یافته است که نسبت به سال گذشته به بیش از 40 درصد می‌رسد.

وی گفت: در حال حاضر در میدان میوه و تره‌بار پرتقال تامسون 12 هزار تومان بوده و قیمت پرتقال خونی 14 هزار تومان، سیب سفید ممتاز 15 هزار تومان، سیب قرمز نیز بین 6 تا 10 هزار تومان به فروش می‌رسد.

این مسئول ابراز کرد: قیمت کیوی 100 گرمی، 17 هزار تومان و کیوی 70 گرمی نیز 14 هزار تومان ارائه شده است.

 رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان با بیان اینکه قیمت خیار گلخانه‌ای 9 هزارتومان و خیار گوجه‌ای نیز 6 هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار زنجان ارائه می‌شود، افزود: قیمت پیاز بین 2 هزار و 2 هزار و 500 تومان و قیمت سیب زمینی تازه 5000 و سیب زمینی کهنه نیز بین 2000 تا 2500 تومان عرضه شده است.

هاشمی قیمت سیر سبز را 8 هزار تومان و کلم سفید را 1800 تومان عنوان کرد و گفت: هویج نیز در حال حاضر بین 5 تا 6 هزار تومان و کاهو بین 2 تا 3 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در خصوص میوه تنظیم بازار نیز خاطرنشان کرد: هنوز میوه تنظیم بازار در بازار توزیع نشده است و نمی‌توان در خصوص کیفیت آن نظر داد.

این مسئول با بیان اینکه به عنوان رئیس اتحادیه از نرخ و کیفیت میوه تنظیم بازار خبر ندارم، گفت: سازمان صمت در این خصوص مشاوره‌ای از اتحادیه میوه و تره‌بار نگرفته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان با اشاره به اینکه برای خرید میوه شب عید از مباشران حرفه‌ای استفاده نمی‌شود، ادامه داد: دلیل بی‌کیفیتی میوه خریدارهای ارزان و فروش گران است.

هاشمی با گلایه از عدم تخفیف امور مالیاتی استان به اصناف فعال در حوزه میوه و تره‌بار، اظهار کرد: با وجود اینکه با شیوع بیماری کرونا در کمک به همنوعان همانگونه که در سیل و زلزله دریغ نکرده‌ایم، فعال بودیم، اما هیچ نوع تخفیف مالیاتی شامل حال ما نشد که از مسئولان انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر