logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۰۰۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیسیون آی تی و کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی زنجان:

مردم از ورود ناآگاهانه به بازار رمز ارزها خودداری کنند

مردم-از-ورود-ناآگاهانه-به-بازار-رمز-ارزها-خودداری-کنند
رئیس کمیسیون آی تی و کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد: مردم با ناآگاهی وارد بازار رمز ارزها نشوند چرا که ورود ناآگاهانه مردم به بازار رمز ارزها مانند حرکت در تاریکی مطلق است.

محسن حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه رفتن به بازار رمز ارزها بدون آگاهی قطعا باعث متضرر شدن مردم منجر خواهد شد اظهار کرد: این موضوع را در بازار بورس تجربه کردیم که بیشتر مردم بدون داشتن آگاهی وارد بازار بورس شده و متضرر شدند.

وی تصریح کرد: برخی از مردم دارایی‌های خود را می‌فرختند و وارد بازار بورس می‌کردند درحالی که بازار بورس بسیار پرریسک بوده و اگر به اندازه کافی تجربه نداشته باشیم قطعا متضرر شده و گاها احتمال از دست دادن سرمایه وجود دارد.

حمیدی با تاکید براینکه در حال حاضر نیز این اتفاق در بازار رمز ارزها تکرار می‌شود و مردم بدون داشتن اطلاعات کافی وارد بازار می‌شوند ابراز کرد: بانک مرکزی عملا خرید و فروش رمز ارزها را ممنوع کرده و از فعالیت صرافیها در این حوزه جلوگیری کرد چرا که این کار بدون نظارت بوده و پول زیادی را از کشور خارج می‌کند.

وی با تاکید براینکه اگر کسی در این بازار سرمایه خود را از دست بدهد دستش به جایی بند نیست بیان کرد: اگر کلاهبرداری یا اتفاق دیگری در این بازار بیفتد و مردم سرمایه خود را از دست بدهند هیچ دستگاه یا تشکیلاتی پاسخگو نیست.

رئیس کمیسیون آی‌تی و کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه بازار رمز ارزها تخصصی‌تر از بورس است بیان کرد: زیرساخت‌ها برای بازار رمز ارزها در داخل کشور وجود ندارد و باید یکسری زیرساخت‌ها برای بازار ارزها ایجاد شود و اینکه سلب مسئولیت برای ايجاد زیرساخت‌ها کرده و آن را ممنوع می‌کنیم به نظر بنده کار درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: خرید فروش ارز قابل کتمان نیست و عملا اتفاق می‌افتد و دولت باید نسبت به هدفمند کردن این بازار اقدام کند.

حمیدی با تاکید براینکه دولت به جای ممنوعیت می تواند نسبت به قانونمند کردن بازار رمز ارزها اقدام کند بیان کرد: اگر استخراج بیت کوین قانونی است و هر کسی می تواند در صنعت استخراج بیت کوین قانونی فعالیت داشته باشد بنابراین دولت باید برای خرید و فروش آن نیز راهکارهایی پیدا کند.

وی با تاکید براینکه ورود افراد بدون داشتن اطلاعات ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند عنوان کرد: فعالیت در همه بخش‌های اقتصادی مستلزم داشتن دانش و آگاهی کافی است و نتیجه فعالیت در بخش‌های اقتصادی بدون آگاهی شکست است.

رئیس کمیسیون آی تی و کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد: در درجه اول وظیفه دولت این است که این بازار را بشناسد و زیرساخت‌های آن را فراهم کند و به مردم آموزش دهد تا مردم با آگاهی وارد این بازار شوند.

وی در مورد احتمال سقوط بازار رمز ارزها عنوان کرد: روند فعالیت در بازار بورس و رمز ارزها همیشه به صورت صعودی نخواهد بود و احتمال دارد در مقطعی بازار در حالت نزولی باشد و نمی‌توان با قطعیت گفت که این اتفاق در بازار رمز ارزها نمی‌افتد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر