logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۰۰۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد؛

مهارت‌آموزی زندانیان، زمینه اصلاح رفتار و ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم می‌کند

مهارت‌آموزی-زندانیان،-زمینه-اصلاح-رفتار-و-ورود-به-جامعه-پس-از-آزادی-را-فراهم-می‌کند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: فراگیری آموزش‌های مهارتی مددجویان با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال می‌تواند اصلاح رفتار آن‌ها برای ورود به جامعه پس از آزادی را نیز فراهم آورد.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی زنجان اظهار داشت: این مراکز طبق تفاهمنامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کل استان‌ها افتتاح و دایر خواهند شد.

وی با اشاره به اهداف مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندانیان خاطرنشان کرد: نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرای مشاوره برای نظارت و پایش، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت توانمندسازی در دوران محکومیت و اشتغال‌پذیری پس از آن و همچنین جهت بازدارندگی از ارتکاب جرم پس از آزادی از زندان، مهمترین اهداف ایجاد این مراکز است.

انصاری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیش از این نیز برای زندانیان ارائه می‌شد، افزود: ایجاد مراکز مهارت‌آموزی، آموزش‌ها را کانالیزه و هدفمندتر می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص نحوه فعالیت مرکز مهارت‌آموزی گفت: ابتدا نیازسنجی شده و مشاوره می‌شوند و سپس دوره‌های مقرر در قالب دوره‌های مهارتی از طریق مربیان درون‌سازمانی یا برون‌سازمانی و یا مربیان افتخاری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان دوره‌ها طبق فرآیند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مهارت‌آموزان، آزمون به عمل می‌آید، اظهار داشت: در صورت موفقیت و کسب امتیاز لازم در این آزمون‌ها گواهی حضور در دوره یا گواهی مهارت برای مهارت‌آموزان صادر می‌شود.

انصاری افزود: در صورتی که مهارت‌آموزان دارای سواد پایینی باشند، گواهی حضور و در صورت کامل بودن سواد، گواهی استاندارد بین‌المللی مهارت صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: هر 2 گواهی مذکور برای اشتغال مهارت‌آموزان بعد از دوران محکومیت، کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص رشته‌ها و دوره‌هایی که ارائه خواهند شد، گفت: دوره‌های آموزشی بر حسب نیاز خواهد بود و پس از نیازسنجی، دوره‌ها در حوزه‌هایی که متقاضی بیشتری داشته باشد در بخش آقایان و بانوان ارائه می‌شود.

انصاری تاکید کرد: فراگیری آموزش‌های مهارتی مددجویان با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال می‌تواند اصلاح رفتار آن‌ها برای ورود به جامعه پس از آزادی را نیز فراهم آورد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر