logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۰۰۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس بنیاد مستضعفان:

عبور از پیچ تاریخی امروز نیازمند تکیه بر توان داخلی است

عبور-از-پیچ-تاریخی-امروز-نیازمند-تکیه-بر-توان-داخلی-است
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای عبور از پیچ تاریخی امروز باید به توان داخلی کشور تکیه کرده و با توکل بر خداوند متعال و حرکت‌های جهادی کارها را به پیش ببریم.

به گزارش موج رسا; سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 10 طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان،اظهارداشت: طرح‌های بنیاد مستضعفان در شرایط سخت تحریم و در سالی که با گرانی و تورم و فشار مضاعف به مردم وارد کرده است، با همت جوانان و متخصصین ایرانی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی دشمنان را ناکام می‌گذارد، بیان داشت: ملت ایران در برابر همه مشکلات مقاومت کرده است و با وجود همه دشمنی‌ها که از دادن دارو به بیماران نیز از سوی دشمنان ممانعت می‌شد، دشمن را به زانو در آورده‌اند.

این مسئول برضرورت رسیدن به خودکفایی در تامین امنیت غذایی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر در این زمینه به خودکفایی نرسیم دشمنان نظام اسلامی بر مردم سخت می‌گیرند پس در نتیجه چاره‌ای جز استقلال در این حوزه نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: طرح‌های بنیاد مستضعفان بر اساس تکنولوژی روز اجرایی می‌شود و بنیاد در کنار مردم و دولت با همه قوا ایستاده است.

فتاح با بیان اینکه منفعت همه فعالیت‌های بنیاد مستضعفان به محرومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید شیر اقدامات مطلوبی انجام شده است که تلاش می‌شود در بخش‌های دامپروری، باغداری و کشاورزی نیز سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی انجام شود.

 وی با اشاره به افزایش اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی توسط بنیاد مستضعفان، افزود: استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقای راندمان تولیدات از برنامه‌های بنیاد مستضعفان است.

این مسئول خاطرنشان کرد:  بنیاد مستضعفان در تیرراس دشمنی‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا در دوران ترامپ قرار گرفت و این بنیاد تحریم شد که این امر ناشی از بغض و کینه دشمنان نسبت به حرکت‌های درست این بنیاد است.

رئیس بنیاد مستضعفان برضرورت سرعت بخشی به اجرای طرح‌های محرومیت زدائی و زیرساختی تاکید کرد و گفت: کار جهادی به معنای کار مومنانه با توکل به خداوند متعال است که امروز در کشور این فرهنگ مورد توجه است.

فتاح تصریح کرد: برای عبور از پیچ تاریخی امروز باید به توان داخلی کشور تکیه کرده و با توکل بر خداوند متعال و حرکت‌های جهادی کارها را به پیش ببریم.

به گزارش موج رسا، امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، 10 طرح در مساحت 1050 هکتار زیر کشت پسته، گردو، زیتون و صیفی جات رفت که 10 هزار تن به ظرفیت تولید این محصولات در کشور اضافه می شود.

بنیاد مستضعفان برای اجرای این طرح‌ها، 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که اشتغال‌زایی برای بیش از 2240 نفر فراهم می‌کند.

همچنین امروز تفاهم‌نامه‌ای برای شروع کار محرومیت زدایی در منطقه ماهنشان استان زنجان امضا شد و این منطقه جزو مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار خواهد گرفت.

همچنین بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت 200 هکتار در شهرستان خرم‌دره با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح شد.

این باغ گردو با وسعت 200 هکتار و 45 هزار اصله نهال با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 80 میلیارد تومان افتتاح شد.

همزمان با افتتاح این طرح در خرمدره، 9 طرح کشاورزی از قبیل گلخانه صیفی در کرمان، گلخانه تولید توت‌فرنگی در خراسان رضوی، 65 هکتار باغ پسته در شاهین‌شهر، 45 هکتار باغ پسته در شهرستان زیار و استخر ذخیره آب شماره 2 تهران نیز توسط رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح شد.

این طرح‌ها در 7 استان کشور به اضافه مناطق محروم اجرا شده به طوری که وسعت کل طرح‌ها در مجموع یک هزار و 59 هکتار با یک میلیون و 558 هزار اصله نهال است که پیش‌بینی تولید سالانه 10 هزار و 390 تن محصول را دارد. حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها 349 میلیارد تومان است که برای 2 هزار و 245 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.//ن 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر