logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۰۰۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس بنیاد مستضعفان:

احداث 34 هزار واحد مسکن محرومین در کشور/ آماده شدن طرحی در مجلس برای بازگرداندن املاک بنیاد

احداث-34-هزار-واحد-مسکن-محرومین-در-کشور-آماده-شدن-طرحی-در-مجلس-برای-بازگرداندن-املاک-بنیاد
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در مجموع 34 هزار واحد مسکن محرومین در کشور احداث می‌شود که طی سال آینده با تفاهم‌نامه‌های جدید به این میزان اضافه می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز فتاح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز همزمان با شهرستان خرم‌دره در هفت استان دیگر نیز از طریق ویدئو کنفرانس 10 طرح کشاورزی، باغداری و گلخانه‌ای افتتاح شد که با افتتاح این طرح‌ها حدود یک هزار و 50 هکتار زیر کشت رفته است.

وی بیشترین محصولات این طرح‌ها را پسته، زیتون، گردو و صیفی‌جات عنوان کرد و افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها، 10 هزار تن به ظرفیت تولید در کشور اضافه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، افزود: توسعه این طرح از اولویت‌های بنیاد مستضعفان محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در زمینه تامین امنیت غذایی جدی بوده و ما مصمم هستیم در امنیت غذایی کارهای جدی انجام شود چرا که با وجود دشمنی‌ها علیه نظام اسلامی به امنیت پایدار غذایی نیازمند هستیم.

فتاح با اشاره به استفاده از تکنولوژی نوین با راندمان بالا در زمینه کشاورزی در کشور، گفت: منافع حاصل از این طرح‌ها برای توسعه مجدد و بخشی نیز برای محرومین در نظر گرفته می‌شود.

وی از افتتاح محصولات گلخانه‌ای در 15 هکتار از اراضی استان کرمان، بیان داشت: 90 درصد این محصولات صادر می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ساری نیز 100 درصد محصولات تولید شده صادر می‌شود چرا که این محصولات از نظر ارگانیکی تست شده و زمینه صادرات فراهم شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تامین محصولات مورد نیاز کشور از اولویت برخوردار است اما می‌توان از این فرصت برای ارز آوری برای کشور نیز استفاده کرد که در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی همسو عمل می‌کنیم.

فتاح در خصوص احداث مسکن محرومین در کشور نیز گفت: برای احداث مسکن محرومین در چند ماه گذشته سه تفاهم‌نامه منعقد شده است که بر اساس تفاهم انجام شده با بنیاد مسکن 20 هزار واحد مسکونی ظرف دو سال آینده در کشور احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده نیز 10 هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد احداث می‌شود، یادآور شد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد و بهزیستی در گذشته، 14 هزار واحد مسکونی در کشور برای محرومین احداث می‌شود که تاکنون 10 هزار واحد تحویل شده است.

این مسئول گفت: در مجموع 34 هزار واحد مسکن محرومین در کشور احداث می‌شود که طی سال آینده با تفاهم‌نامه‌های جدید به این میزان اضافه می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص بازگرداندن اموال مستضعفین نیز، بیان داشت: اموال مستضعفین امانت محسوب می‌شود و اگر این اموال در دست ارگانی است باید اجاره بهای آن را داده و بر اساس ضوابط از آن استفاده کند.

فتاح با اشاره به ارائه طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس انقلابی طرحی را آماده کرده است که بر اساس آن املاک برگردانده می‌شود که حرکت انقلابی خوبی است.

وی از سرعت بخشی قوه قضائیه به رسیدگی به پرونده‌های بنیاد مستضعفان تقدیر کرد و گفت: در این زمینه با قوه قضائیه تعامل خوبی داریم تا حق به حقدار برسد که در این زمینه شعبه خاص برای رسیدگی به پروند‌ های املاک ایجاد شده است.

گفتنی است، امروز بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه با 45 هزار اصله درخت در شهرستان خرم دره در زمینی به مساحت 200 هکتاربا حضور رئیس بنیاد مستضعفین افتتاح شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر