logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۰۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد؛

حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور 1400/هیچ بدهی به مراکز طرف قرارداد نداریم

حذف-دفترچه‌های-کاغذی-بیمه-سلامت-تا-شهریور-1400-هیچ-بدهی-به-مراکز-طرف-قرارداد-نداریم
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 103 میلیارد تومان هزینه درمانی بیمه‌شدگان تحت پوشش و 41 میلیارد تومان بدهی معوق مراکز و موسسات طرف قرارداد این بیمه در استان پرداخت شده و بیمه سلامت، هیچ بدهی به مراکز طرف قرارداد ندارد.

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در شورای اطلا‌ع‌رسانی بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون 51 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این دستگاه با 90 درصد موسسات درمانی از قبیل پزشکان، مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان قرارداد دارد که خدمات متنوعی به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه چند موضوع مهم و اساسی که از سال گذشته و جاری آغاز شده بود در سال 1400 نیز به طور جدی پیگیری خواهند شد، خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک بر اساس قانون 5 ساله برنامه ششم توسعه، راه‌اندازی شده و قدم‌های مثبتی نیز در استان زنجان برداشته شده که هم‌اکنون بیش از 97 درصد پزشکان طرف قرارداد، نسخه‌نویسی را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند و این مورد قدم‌به‌قدم پیش می‌رود تا در شهریورماه سال 1400 به صورت 100 درصد به سرانجام برسد.

شیویاری با بیان اینکه موضوع بعدی، تسویه به‌موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد است، افزود: از ابتدای سال جاری تا 16 اسفندماه 103 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان تحت پوشش استان زنجان هزینه شده و به حساب موسسات طرف قراداد، پرداخت شده است. همچنین مطالباتی از سال‌های گذشته به مبلغ 41 میلیارد تومان باقی مانده بود که این مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد نیز تسویه شده است.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت در سراسر کشور و استان زنجان از بابت سال‌های گذشته، هیچگونه بدهی به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد ندارد و به‌روز بودن مطالبات نیز یکی از موضوعاتی است که به طور جدی پیگیری می‌شود چرا که موسسات در قبال ارائه خدمات، انتظار معقول و واقعی نسبت به وصول هزینه‌ها دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ضمن الگوبرداری از سازمان تامین اجتماعی به دلیل اینکه زیرساخت‌ها به طور کامل فراهم نشده، قصد دارد این موضوع را به صورت تدریجی اجرا کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌ها مقدمات لازم تا اردیبهشت‌ماه سال 1400 فراهم شده و سپس دفاتر کاغذی به تدریج و تا شهریورماه سال آینده به طور کامل حذف می‌شوند.

شیویاری خاطرنشان کرد: شاید حذف دفترچه‌های درمانی در ابتدا سخت به نظر برسد اما هم صرفه‌جویی فراوانی شده و هم مردم در ادامه از کمّ و کیف آن بهره‌مند می‌شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر