logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۰۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان خبرداد

صادرات 246 میلیون دلاری کالا از استان زنجان

صادرات-246-میلیون-دلاری-کالا-از-استان-زنجان
مدیرکل گمرک استان زنجان از صادرات 246 میلیون دلاری کالا از استان زنجان خبرداد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده تا پایان امسال میزان صادرات استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش می‌یابد.

میرهاشم سید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه سال گذشته کل صادرات استان زنجان 223 میلیون دلار بود اظهار کرد: هدفگذاری صادراتی استان برای سال گذشته 218 میلیون دلار تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای امسال که عمده‌ترین صادرات ما به سمت ترکیه بود به دلیل بسته شدن مرز با کاهش 78 درصدی صادرات مواجه شدیم تصریح کرد: خوشبختانه با باز شدن مرز، کم‌کم توانستیم روند کاهش صادرات استان را جبران کنیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر 246 میلیون دلار صادرات داشتیم و توانستیم روند کاهش صادرات را جبران کنیم اظهار داشت: تا امروز توانستیم صادرات خود را به میزان کل صادرات سال گذشته برسانیم.

وی با تاکید براینکه صادرات ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر از هدفگذاری انجام شده جلوتر هستیم.

احمدی با تاکید براینکه میزان صادرات استان 10 درصد بالاتر از هدفگذاری انجام شده رسیده است تاکید کرد: امیدواریم تا آخر سال میزان صادرات به 260 میلیون دلار برسد.

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم میزان صادرات استان زنجان را نسبت به سال گذشته به 20 درصد افزایش دهیم افزود: میزان صادرات کشور 20 درصد کاهش یافته اما در استان زنجان نه تنها کاهش نداریم بلکه توانستیم به رشد خوبی هم برسیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان بیان کرد: صادرات ما بیش از 141 هزار تن بوده که از نظر وزنی نیز 16 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ابراز کرد: 337 میلیون دلار امسال واردات داشتیم که نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد دارد که بالای 394 تن کالا را شامل می‌شود و عمده آنها مواد اولیه بودند و از لحاظ وزن نیز کالاهای وارداتی 19 درصد رشد را نشان می‌دهد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه 240 هزار تن میزان واردات کالا از مبادی ورود موقت بوده است عنوان کرد: در این حوزه نیز نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد داشتیم.

وی گفت: در حوزه واردات نیز رتبه 11 کشوری از نظر وزنی داشتیم یعنی در این حوزه در بین سایر گمرکات کشور در رتبه 89 را قرار داریم و در ورود موقت نیز رتبه سوم کشوری هستیم./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر