logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۹۹۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از سوی مدیرکل بنیاد شهید زنجان؛

برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا در زنجان تشریح شد/ ۸ جلد کتاب وصیت‌نامه شهدا در انتظار تامین اعتبار

برنامه‌های-بزرگداشت-روز-شهدا-در-زنجان-تشریح-شد-۸-جلد-کتاب-وصیت‌نامه-شهدا-در-انتظار-تامین-اعتبار
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز ، برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا در زنجان را تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا و روز جانباز، اظهارداشت: آرامش و امنیت جامعه مدیون فداکاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام است که از سال ۱۳۴۲ شهدای بسیاری تقدیم نظام اسلامی شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز ۲۲ اسفند به عنوان روز شهدا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: بنیاد شهید با فرمان امام خمینی(ره) برای رسیدگی به خانواده‌های شهدا تاسیس شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: روز شهدا در سطح جامعه اطلاع رسانی شده و ۷۰ درصد مردم از این روز آگاه هستند و بیشترین شهدای انقلاب در این ماه تقدیم نظام اسلامی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: به مناسبت ۲۲ اسفند برنامه‌های متنوعی در استان زنجان برگزار می‌شود که محوریت این برنامه‌ها تجلیل از مادران و همسران شهدا و شهدای زن با برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان است.

کاظمی از تشکیل جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زنجان خبرداد و گفت: ۴۱شهیده زن جزو شهدای استان زنجان هستند که از این تعداد ۳۶ شهید در بمباران، یک شهید در مکه، یک شهید در سانحه هواپیما و دو نفر در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: ۷۲ بانوی زنجانی نیز جزو جانبازان استان زنجان هستند که خدمات لازم به این اقشار ارائه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ۲۲ عنوان برنامه برای برگزاری روز شهید پیش‌بینی شده است که دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و نامگذاری اماکن و خیابان‌ها به نام شهدای زن از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بیان داشت: پایش سلامت ایثارگران و سالمندان بالای ۶۰ سال، زیارت مجازی شهدا، بازدید مجازی از موزه شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا با مشارکت نهادهای فرهنگی و تجلیل از خادمین شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده محسوب می‌شود.

کاظمی با اشاره به تحت پوشش بودن یک هزار و ۵۰۰ سالمند در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، ادامه داد: خدمات رسانی لازم در دوران کرونا به این افراد می‌شود.

وی افزود: مهدکودک‌ها، مدارس، خیابان‌ها و معابر و پارک بانوان به نام شهدای زن استان مزین می‌شود.

این مسئول از افتتاح و بهره‌برداری از پروژه سه هزار راسی دام بومی غرب کشور در ابهر خبرداد و گفت: واگذاری زمین به ایثارگران برابر تفاهم‌نامه بنیاد شهید و استانداری از دیگر برنامه‌های روز شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: ۴۰۰ گلزار شهید در استان زنجان وجود دارد که ۹۱ درصد مزارهای شهدای استان ساماندهی شده است که تا زمان برگزاری به ۱۰۰درصد می‌رسد.

کاظمی با بیان اینکه هشت جلد وصیت‌نامه شهدای استان زنجان در مرحله چاپ قرار گرفته است، افزود: نبود اعتبار موجب عدم چاپ وصیت‌نامه‌های شهدا شده است.

وی گفت: ۱۰۲ جانباز ۷۰ درصد داریم که در صورت فوت شهید محسوب می‌شوند اما شرایط کرونا اجازه تدفین شهدا را در آرامستان‌های شهر نمی‌دهد و در آرامستان جدید تدفین می‌شوند.

این مسئول برضرورت اتمام یادمان شهدای زنجان تاکید کرد و گفت: قرار بود این یادمان امسال احداث شود که هنوز محقق نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه مسئول ساماندهی و نگهداری مزار شهدا شهرداری‌ها در شهرها و دهیاری‌ها در روستاها است که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

کاظمی یادآورشد: بنیاد شهید بیش از ۳۵۰ نوع خدمت را ارائه می‌کند که به بیش از ۵۰ هزار نفر جامعه هدف خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر