logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۹۹۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افزایش ترددهای شبانه در زنجان نگران کننده است

افزایش-ترددهای-شبانه-در-زنجان-نگران-کننده-است
فرماندار زنجان با اشاره به اینکه افزایش ترددهای شبانه مراکز بهداشت و درمان استان را در خصوص افزایش تعداد مبتلایان نگران کرده است گفت: این مصوبه از امروز در سراسر استان زنجان اجرا می‌شود.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یک مصوبه‌ای هفته گذشته در خصوص کرونا در استان زنجان داشتیم اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تردد‌هایی که در سطح شهر زنجان شاهد هستیم به دلیل مراجعاتی که مردم به مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌ها دارند، است.

وی تصریح کرد: باز بودن این واحدهای صنفی به ویژه در مجتمع‌های تجاری خود انگیزه مسافرت را برای مردم ایجاد می‌کند و تا زمانی که این واحدها باز هستند مردم به هوای خرید به این واحدها مراجعه خواهند کرد.

فرماندار زنجان با تاکید براینکه مردم در ساعات تردد ممنوع به خاطر خرید به مرکز شهر مراجعه می‌کنند افزود: در این روزها مردم کمتر به ممنوعیت تردد توجه دارند و بی‌توجهی به این موضوع موجب شده توسط نیروی انتظامی اعمال جریمه ‌شوند.

وی عنوان کرد: کنترل تردد‌ها بعد از ساعت 9 شب با جدیت اعمال می‌شود و این موضوع مصوبه ملی است و باید این مصوبه اجرا شود.

عسگری با تاکید براینکه متاسفانه برخی از خانواده‌ها در ساعات پایانی شب به مرکز شهر برای خرید مراجعه می‌کنند بیان کرد: با مدیران مجتمع‌های تجاری جلسات لازم برگزار شده و تذکرات لازم نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در صورت نادیده گرفتن موارد بهداشتی و افزایش شیوه یبیماری ستاد کرونا نسبت به افزایش محدودیتها اقدام میکند ابراز کرد: از طرفی افزایش تردد‌های شبانه موجب نگرانی مراکز بهداشتی و درمانی استان شده است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه نظارتها بهداشتی نیز در این ایام افزایش یافته است اظهار داشت: اعضای ستاد کرونا استان به این جمع بندی رسیدند که مغازه‌ها و مراکز خرید و فروش بعد از ساعت 9 شد تعطیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات در تلاش هستیم تردد‌های شبانه را به حداقل برسانیم.

عسگری بیان کرد: این مصوبه ستاد کرونا استان از امروز با جدیت بیشتری اعمال می‌شود و اگر این اقدامات انجام نشود این احتمال وجود دارد که به دلیل افزایش سیر صعودی تعداد مبتلایان، واحدهای صنفی تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع می‌تواند موجب متضرر شدن واحدهای صنفی شود ادامه داد: واحدهای صنفی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

فرماندار زنجان تاکید کرد: راه افتادن موج چهارم جدی است و طبیعتا نگران این هستیم در این شب‌های عید مجبور به افزایش محدودیت‌ها شویم.

وی ابراز کرد: از مردم درخواست داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان در استان زنجان نباشیم.

عسگری با تاکید براینکه از اصناف درخواست داریم واحدهای خود را در طول روز و در زمان ظهرها تعطیل نکنند تا مردم بتوانند در ساعت‌های مختلف مراجعه داشته باشند ادامه داد: در یک ماه گذشته صدور برگه جرائم شبانه افزایش یافته است که براساس بررسی‌هایی انجام شده اغلب این افراد کسانی هستند که بیشتر به صورت تفریحی در ساعت ممنوعه با خودرو از منزل خارج شدند.

وی با تاکید براینکه از اصناف انتظار داریم که همکاری لازم را داشته باشیم بیان کرد: در گذشته کسبه‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند و قطعا در این شرایط نیز همکاری لازم را خواهند داشت.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر