logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۹۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان خبر داد؛

منطقه‌بندی استان زنجان جهت نظارت میدانی مدیران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

منطقه‌بندی-استان-زنجان-جهت-نظارت-میدانی-مدیران-بر-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی
استاندار زنجان با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی گفت: استان زنجان از امشب (پنج‌شنبه 14 اسفندماه)، منطقه‌بندی شده و هر یک از مدیران، نظارت میدانی و عملیاتی بر یک منطقه نسبت به نحوه رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را عهده‌دار می‌شوند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مناطق استان به شکل معناداری کاهش یافته که خطر گسترش شیوع ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به منطقه‌بندی استان زنجان خاطرنشان کرد: بازدیدها باید شبانه‌روزی باشند و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری موظف‌ند هر روز در شهرستان‌ها حاضر شوند تا برای مناطقی که خطر بیشتری دارند، راهکار ارائه کنند.

حقیقی با بیان اینکه خطر کرونا در کمین است، تاکید کرد: در این روزهای شلوغ، همه موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و مدیران تمام مجتمع‌های تجاری و اتاق اصناف نیز موظف‌اند به صورت کامل بر رفت‌وآمدها و اجرای نکات بهداشتی، نظارت کنند.

استاندار زنجان گفت: خطر کرونا جدی بوده و سرایت ویروس کرونا در این روزها بسیار بالا رفته است.

وی اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌هایی مانند خدابنده، ابهر و خرمدره باید بیشتر رعایت شود و از ظرفیت بسیج و همیاران سلامت برای افزایش نظارت‌ها بهره برده و تردد ساکنان ابهر به قزوین به دقت باید رصد شود.

حقیقی ابراز کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود خطرات این روزها را بیشتر به مردم بیان کنند زیرا شرایط با یک سهل‌انگاری کوچک، بسیار دشوارتر از روزهای قبل خواهد شد.

وی با اشاره به صدور 35 هزار و 600 قبض جریمه 200 هزار تومانی از ابتدای دی‌ماه تاکنون برای خودروهایی که بعد از ساعت 21 تردد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: باید با ترددهای شبانه، برخورد قاطع صورت پذیرد.

حقیقی افزود: شهرداران از ورود دستفروشان غیربومی به شهرها جلوگیری کرده و دستفروشان بومی نیز باید شناسنامه‌دار شده و سپس به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه به ازای هر یک هزار نفر در استان از ۱۵۰ نفر تست کرونا گرفته شده است، گفت: درصد pcr مثبت باید 7.5 باشد.

وی ضمن انتقاد از افزایش نمونه‌های مثبت کرونا در برخی شهرستان‌های استان تصریح کرد: همه باید برای مهار ویروس کرونا در میدان باشند و سهل‌انگاری در این روزها از هیچ کس قابل قبول نیست.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر