logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۹۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئيس هيات اسكي استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

اسکی‌باز زنجانی با کمترین امکانات موفق به کسب مقام اول کشور شد

اسکی‌باز-زنجانی-با-کمترین-امکانات-موفق-به-کسب-مقام-اول-کشور-شد
رئيس هيات اسكي استان زنجان با اشاره به کسب مقام اول توسط حسین میرزایی در مسابقات قهرمانی کشور گفت: این ورزشکار با امکانات اسکی مارپیچ کوچک در مسابقات مارپیچ بزرگ شرکت کرده و این مقام را به دست آورد که فوق‌العاده ارزشمند است.

رضا اژدري در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اسکی، ورزشی است که فوق‌العاده وابسته به ابزار و امکاناتی از قبیل پیست خوب، بارش برف مناسب و برف کوبیده‌شده است.

وی افزود: طرف دوم نیز تجهیزات است که تهیه مجموع آن‌ها یعنی کفش، اسکی و سایر امکانات در شرایط امروز بسیار سنگین بوده و بیش از 150 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

اژدری با اشاره به کسب مقام اول توسط حسین میرزایی در مسابقات قهرمانی کشور خاطرنشان کرد: این ورزشکار با امکانات اسکی مارپیچ کوچک در مسابقات مارپیچ بزرگ شرکت کرده و این مقام را به دست آورد که فوق‌العاده ارزشمند است زیرا مانند این است که با خودروی 4 سیلندر به رقابت با خودروهای 6 سیلندر پرداخته و با این حال این مقام را به دست آورده است.

رئیس هیات اسکی استان زنجان در خصوص مسابقات قهرمانی کشور گفت: مسابقات قهرمانی کشوری شهرنشینان، دیروز (چهارشنبه 13 اسفندماه) به میزبانی تهران در پیست اسکی توچال برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در بخش مارپیچ بزرگ و با حضور 120 شرکت‌کننده دختر و پسر در رده‌های سنی مختلف برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌کنندگان از بالای 7 سال تا رده بزرگسال بودند که حسین میرزایی در رده سنی 16 تا 20 سال شرکت کرده بود.

اژدری با بیان اینکه استان زنجان به دلیل نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا فقط یک ورزشکار به این مسابقات اعزام کرده بود، خاطرنشان کرد: علاوه بر هیات اسکی، خانواده‌ها نیز نگرانی‌هایی داشتند که به همین دلیل فقط یک ورزشکار و آن هم بنا به درخواست خودش اعزا کردیم وگرنه تیم نسبتاً خوبی داشتیم.

رئیس هیات اسکی استان زنجان با بیان اینکه استعدادیابی اسکی استان را از سال 90 و از ورزشکاران زیر 10 سال شروع کرده‌ایم، گفت: سال گذشته در فستیوال روز جهانی برف 52 ورزشکار در رده سنی زیر 13 سال داشتیم که 2 نفر از ان‌ها پایین آمدند.

وی اظهار داشت: در سال های 97 و 98 نیز اردوهای 4 روزه زیر نظر آقای سیدنظام سیف که مربی سابق تیم ملی و قهرمان کشوری بوده و هم‌اکنون نیز مدرس باتجربه فدراسیون است با ورزشکاران در زنجان برگزار شد.

اژدری با بیان اینکه این اردوها فوق‌العاده ثمربخش بوده و تیم ما در مقایسه با سایر استان‌ها قوی شده است، تصریح کرد: دلیل این امر این است که استعدادیابی را از سال 90 شروع کردیم و اکنون نتیجه آن را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه انجام مسابق اسکی برای زیر 13 سال ممنوع است، افزود: 4 اسکی‌باز دختر و پسر 9 ساله داریم که اگر به مرحله مسابقه برسند، قطعاً کسی به آن‌ها نمی‌رسد مگر اعضای تیم ملی و پیست‌های شمشمک و دیزین که امکانات ما با آن‌ها قابل مقایسه نیست.

رئیس هیات اسکی استان زنجان در پاسخ به بازگشایی پیست اسکی پاپایی گفت: متاسفانه این پیست امسال بازگشایی نشد.

وی با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته به یاد ندارم که پیست پاپایی در بهمن‌ماه، بسته باشد، اظهار داشت: از ابتدای بهمن امسال به دلیل کم بودن بارش برف و گرم بودن هوا قابل استفاده نشد و الان هم خشک است و انگار نه انگار که آنجا اپیست اسکی است.

اژدری خاطرنشان کرد: امسال فقط یک ماه در نقاطی از پیست که برف بین 5 تا 10 سانتی‌متر بود با 17 نفر از نونهالان کمتر از 9 سال، تمرین کردیم اما پیست هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و هم کمبود بارش برف، بازگشایی نشد.

وی در خصوص سایر رویدادهای ورزشی اسکی در سال جاری یادآور شد: مسابقات قهرمانی کشور که قرار بود 16 اسفندماه در شیراز برگزار شود به دلیل عدم صدور مجوز ستاد کرونا لغو شد و بعید است تا پایان سال، رقابتی برگزار شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر